نکته جالب توجه این است که صادرات مازندران که نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان دارد، مورد توجه صادرات بخش کشاورزی است تا جاییکه دو برابر سال گذشته از این استان کیوی صادر شد و برای اولین بار پس از چهل سال برنج محلی مازندران به اروپا صادر شد.
کد خبر: ۶۸۳۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲ 22 November 2018

به گزارش تابناک مازندران، نکته جالب توجه این است که صادرات مازندران که نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان دارد، مورد توجه صادرات بخش کشاورزی است تا جاییکه دو برابر سال گذشته از این استان کیوی صادر شد و برای اولین بار پس از چهل سال برنج محلی مازندران به اروپا صادر شد.

براساس این گزارش، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به تولید چهل درصد برنج کشور در استان گفت: برنج استان پس از ۴۰ سال به بازارهای اروپایی صادر شد.

عزیزاله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه جشنواره عسل اظهار داشت: تولیدات مازندران در عرصه مختلف کشاورزی پر رونق است و علیرغم تحریم های موجود، کشاورزی استان مسیر خود را پیدا کرده است.

وی افزود: صادرات مازندران که نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان دارد، متوجه صادرات بخش کشاورزی است تا جاییکه دو برابر سال گذشته کیوی صادر شد و برای اولین بار پس از چهل سال برنج محلی مازندران به اروپا صادر شد.

به گفته وی، لبنیات و گوشت سفید نیز از دیگر کالاهای صادراتی مازندران است و مازندران در بخش عسل، عسل ۲۰ میلیون نفر ایرانی را تامین می کند و علاوه براین، روزانه حدود ۵۰۰ تن مرکبات به خارج از کشور و روسیه صادر می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: از ۱۶۰ میلیارد تومان سهمیه ابلاغی تسهیلات اشتغال روستایی که ۷۵ میلیارد آن سهم بخش کشاورزی بود، بیش از سه برابر میانگین و حدود ۱۷۰ درصد در بخش کشاورزی مازندران جذب شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
خدا رحم کند .از حالا به بعد یک دانه برنج در سفره ایرانی هها نخواهید دید .همه صادر می شود اگر هم پیدا شود به قیمت پدرشان .خدا به خیر راضی باشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار