با وجود اینکه مهارت‌آموزی از سیاست‌های آموزش فنی و حرفه‌ای است توجه به نیاز روز بازار و علوم نوین در آموزش ها تاکید امروز کارشناسان برای خروجی مطلوب آموزش‌ها است.
کد خبر: ۶۷۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶ 28 July 2015

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر سه شنبه نشست خبری سرپرست آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل با محوریت تبیین سیاست های این نهاد اجرایی در راستای دغدغه فعلی کارشناسان در خصوص آموزش های فنی و حرفه ای همراه شد.

یونس ممی زاده در تشریح برنامه ها و سیاست های مورد تاکید این نهاد اجرایی با اشاره به توجه به نیازهای بازار تصریح کرد: تجزیه و تحلیل و به روز رسانی دوره های آموزی به جد مورد توجه است.

وی افزود: در رشته های آموزشی ایجاد رشته، ارتقا رتبه رشته و تکمیل رشته ها پیگیری می شود و برخی رشته ها به دلیل اینکه مورد استفاده نیست از دوره های آموزشی حذف می شود.

سرپرست آموزش فنی و حرفه ای استان با ذکر مثالی به رشته ماشین نویسی اشاره کرد که به دلیل اینکه در بازار کار فعلی مورد استفاده نیست از آموزش ها حذف شده است.

به گفته ممی زاده حذف رشته های منسوخ با هدف به روز رسانی رشته ها به صورت مستمر پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه های ورود فنی و حرفه ای اردبیل به علوم نوین بازار گفت: از جمله مگا طرح های در دست اجرا برگزاری کارگاه های تخصصی مرتبط با اجرای دوره های آموزش زمین گرمایی در مشگین شهر است.

وی اضافه کرد: با توجه بستر فراهم در ایجاد نیروگاه حرارتی در مشگین شهر این مرکز دوره های آموزشی ملی و منطقه ای را با محور ایجاد و نگه داری پیش بینی کرده است.

سرپرست آموزش فنی و حرفه ای استان افزود: علاوه بر این ورود به حوزه نانو مورد توجه ما است و به ویژه در بخش کشاورزی و تولیدات سردرختی برگزاری دوره های آموزشی متناسب با این علم نوین مورد تاکید است.

ممی زاده به آموزش های نوین در حوزه گردشگری با توجه به پتانسیل های گردشگری استان اشاره کرد و افزود: دو مرکز آموزش تخصصی گردشگری در اردبیل و سرعین فعال است که دوره های تخصصی گردشگری از جمله هتل داری برگزار می شود.

این مسئول به عقد تفاهم نامه با میراث فرهنگی استان برای توسعه دوره ها اشاره کرد و گفت: فنی و حرفه ای بومی سازی آموزش ها را به جد دنبال می کند.

توجه با بازاریابی در کنار تولید

سرپرست آموزش فنی و حرفه ای استان در عین حال به آموزش های توانمند سازی زنان روستایی، عشایر و مناطق مرزی اشاره کرد و گفت: با مشارکت دستگاه های متولی در نظر داریم آموزش های توانمند سازی را در سه محور نیاز سنجی و امکان سنجی، برنامه ریزی و تعیین شیوه آموزش و تدوین و بازنگری استاندارها و منابع آموزشی پیگیری کنیم.

به گفته ممی زاده آموزش ها متناسب با پتانسیل های اقلیمی و جغرافیایی و... و با توجه به مزیت های نسبی منطقه تدوین خواهد شد تا اگر حرفه ای در یک روستا هست شناسایی شده و نسبت به تدوین استانداردها اقدام شود.

وی از جمله برنامه های جدید فنی و حرفه ای را برگزاری و اجرای دوره های بازار محور عنوان کرد و اظهار داشت: تثبتی اشتغال و بالا بردن کیفیت در این طرح قویا دنبال می شود.

این مسئول با بیان اینکه در قالب این طرح متقاضی آموزش می بیند و بعد از تولید اقدام به بازاریابی و فروش می کند، افزود: انتظار ما مشارکت کارگاه های آموزشی در اجرای این طرح است.

سرپرست آموزش فنی و حرفه ای استان تصریح کرد: تسهیلات بانکی برای اجرای این طرحدر اختیار پشتیبان قرار می گیرد و بر اساس این تسهیلات پشتیبان اقدام به تولید و فروش می کند.

ممی زاده با تاکید به ضرورت معرفی پشتیبان از سوی کارگاه های آموزشی افزود: در این طرح تمام مشکلات تولید و بازاریابی حل شده و تسهیلات بانکی نیز پشتیبان اجرا است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار