معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: آزمون جامع دوره های آموزشی مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی استان اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱ 27 July 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، قادر تقی‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی برگزاری آزمون جامع راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی در اردبیل اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور، آزمون جامع دوره های آموزشی مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی با شرکت 55 نفر در سازمان مدیریت صنعتی یکی از مؤسسات دارای مجوز از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری این آزمون برای 35 نفر مدیر فنی دفاتر خدمات مسافرتی، 17 نفر راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی و سه نفر راهنمایان طبیعت گردی بیان کرد: نتیجه این آزمون تا یک ماه آینده از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: در این آزمون جامع، فراگیران دوره مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی به 100 سؤال تستی از دروس مختلف شناخت صنعت گردشگری، بازاریابی و فروش در دفاتر خدمات مسافرتی، سرپرست گشت و عملیات تور، آشنایی با میراث فرهنگی، گردشگری و زبان تخصصی پاسخ دادند.

تقی‌زاده با بیان اینکه فراگیران دوره راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی نیز به 160 سوال تستی از دروس معماری ایران و جهان، شناخت فرهنگ و اقوام ایران زمین، آشنایی با میراث فرهنگی و صنایع دستی، زبان تخصصی و شناخت اماکن تاریخی پاسخ دادند، گفت: در این آزمون جامع به 140 سوال درباره آشنایی با گیاهان، پرنده‌نگری، اکوتوریسم، پستانداران، عشایر ایران، کوه‌ها و زبان انگلیسی توسط فراگیران راهنمایان طبیعت گردی پاسخ داده شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: این آزمون جامع با حضور نماینده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاونت گردشگری استان اردبیل به عنوان ناظر عالی در اردبیل اجرا شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار