رئیس گشت های مشترک تعزیرات تهران گفت: صدور حکم در محل باعث اثربخشی بیشتر و تادیب متخلفین است لذا آرا صادره در محل اجرای حکم خواهد شد.
کد خبر: ۶۲۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹ 16 July 2015
امید شهرآبادی رئیس گشت های مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران در مورد وضعیت گشتهای مشترک گفت: گشت‌های مشترکی در سطح تهران بزرگ داریم که به اتفاق دستگاه های نظارتی برای همکاری و همراهی این مراجع از جمله بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت، بازرسی اتاق اصناف تهران، کارشناسان دامپزشکی و بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی و شهید بهشتی و نیروی انتظامی در محل حاضر می شویم. با عنایت به اینکه مراجع مذکور وفق قانون مسئولیت و تکلیف نظارت و تشخیص تخلف را عهده دار هستند، گزارش تخلف احتمالی تنظیم و به رئیس شعبه شعبه تعزیرات حکومتی تحویل داده می شود که روسای شعب در محل وقوع تخلف مبادرت به صدور رای قانونی می کنند.

رئیس گشت های مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا آرا صادر در گشت های مشترک تاثیرگذار هست یا خیر، اظهار داشت: صدور حکم در محل باعث اثربخشی بیشتر و تادیب متخلفین است لذا آرا صادره در محل (اصناف، بازار، کارخانجات و غیره...) اجرای حکم خواهد شد. کاری که در گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی انجام می شود این است که با حضور رئیس شعبه در محل تخلف و حذف برخی تشریفات غیر ضروری اداری، شاهد عدم اطاله در دادرسی هستیم بنابراین فلسفه گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی به سبب حضور و همراهی روسای شعب تعزیرات حکومتی با مراجع ناظر و کارشناسان امر تشخیص تخلف برای صدور رای و اعمال مجازات متخلف در محل وقوع تخلف است.

شهرآبادی تاکید کرد: براساس متن صریح قانون مصوب مجلس شورای اسلامی تعزیرات حکومتی نهاد ناظر نبوده و صرفا مرجع رسیدگی به تخلفات است لذا در امر و تکلیف رسیدگی به تخلفات تمام همکاران بزرگوارم نهایت تلاش و همت خودشان را در رسیدگی با دقت و سرعت برای احقاق حقوق مردم عزیز و شریف به کار خواهند بست.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار