رشت - ایرنا - رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صومعه سرا از صدور یک هزار سند روستایی طی سال جاری در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۱۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲ 13 July 2015
محمد امین پور روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: بنیاد مسکن با مشارکت ثبت اسناد و املاک نسبت به سند دار کردن عرصه و اعیان املاک روستاییان در داخل طرح های هادی اقدام می کند و دراین راستا در سال جاری 9 روستا مشمول صدور سند قرار گرفته است. 

وی با اشاره به همکاری خوب اداره ثبت اسناد و املاک و دهیاران و شوراهای اسلامی افزود: تا پایان سالجاری بیش از یک هزار جلد سند برای عرصه و اعیان واحدهای مسکونی روستایی صادر می شود.

امین پور افزایش ارزش اقتصادی ملک روستائیان ، استفاده از سند برای دریافت تسهیلات بعنوان وثیقه و کاهش اختلافات ملکی را از مزایای صدور سند دانست و بیان داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان صومعه سرا ، طرح سند دار کردن واحدهای روستایی را با جدیت دنبال می کند. 

رییس بنیاد مسکن صومعه سرا با اشاره به اینکه طرح هادی به عنوان عالی ترین سند توسعه همه جانبه پایدار در روستا می باشد، گفت: از تعداد 150 روستا در حوزه شهرستان صومعه سرا ، 143 روستا بالای 20 خانوار می باشد که تاکنون تهیه طرح هادی 110 روستا به اتمام رسیده است.

وی از اتمام تهیه طرح هادی 33 روستای باقیمانده تا پایان شهریورماه امسال خبر داد و افزود: دولت نگاه ویژه ای به روستاها دارد و گواه آن؛ برخورداری صددرصدی روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان صومعه سرا از طرح هادی می باشد. 

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح هادی در سال گذشته از محل اعتبارات مصوب به اجرای طرح هادی، تعداد شش روستا با اعتبار بالغ بر 650 میلیون تومان و با پیشرفت فیزیکی بین 50 تا 95 درصد در حال اجراست. 

وی به بحث مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی اشاره و اضافه کرد: از محل تسهیلات مقاوم سازی در سال گذشته، به تعداد 352 نفر با صرف اعتباری حدود 4.5 میلیارد تومان از طریق معرفی به بانک های عامل پرداخت شده است. 

امین پور افزود: این روند در سال جاری ادامه داشته و تاکنون تعداد 160 نفر با سقف دریافت تسهیلات فردی به میزان 15 میلیون تومان به بانک های عامل معرفی شده اند.

وی از مزایای این طرح را احداث ساختمان های مقاوم در مقابل زلزله و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها دانست و اظهار داشت: با پرداخت تسهیلات مقاوم سازی در روستاها، علاوه بر تغییر ظاهری چهره روستاها فرهنگ مقاوم سازی در روستاهای شهرستان نیز نهادینه می شود. 

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صومعه سرا با اشاره به اینکه در بخش حوادث غیر مترقبه با توجه به برف سال 92 ، این شهرستان دچار خسارت های زیادی شد، گفت: در این راستا شش هزار و 370 نفر برای دریافت تسهیلات حدود 25.5 میلیارد تومان به بانک معرفی شده اند.

امین پور خاطرنشان کرد: نزدیک به سه میلیارد تومان نیز تسهیلات بلاعوض به افراد خسارت دیده پرداخت شده است.

شهرستان صومعه سرا با سه بخش مرکزی، تولمات و میرزا کوچک جنگلی ، هفت دهستان کسماء ، طاهرگوراب ، ضیابر ، هنده خاله ، لیف شاگرد، گوراب زرمیخ ، مرکیه و دارای سه شهر صومعه سرا ، مرجغل ، گوراب زرمیخ؛ در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار