استاندار مازندران از تصویب ۹۰۰ پرونده و طرح اشتغال در کمیته فنی استان خبر داد و گفت: هزار و ۶۸۰ شغل برای روستاییان و دو هزار و ۵۰ شغل در قالب اشتغال فراگیر ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۶۱۰۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱ 24 May 2018

به گزارش تابناک : محمد اسلامی پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه شورای اشتغال در گفتگو با خبرنگاران، سیاست و اراده قاطع دولت را مردمی کردن اقتصاد بیان کرد و گفت: با مشکل بیکاری موجود در استان نیازمند حرکت شتابان برای رفع مسائل هستیم تا بتوانیم شرایط را بازسازی و مردم را برای سرمایه‌گذاری و ایجاد ظرفیت‌های اشتغال زا تشویق کنیم.

وی درعین‌حال پایداری اشتغال را از مسائل مهم بیان کرد و گفت: باید بتوانیم هم تولید را گسترش و هم اقتصاد را رونق دهیم و مهم‌ترین دستور شورای اشتغال، رصد و هدف‌گذاری برنامه‌های سالانه است.

استاندار مازندران یادآور شد: ازلحاظ بررسی تقاضای اشتغال در کمیته فنی استان رضایت داریم زیرا حدود ۹۰۰ پرونده اشتغال در این کمیته مصوب و بررسی‌شده است و بانک‌ها باید سریع‌تر نسبت به پرداخت منابع اقدام کنند.

اسلامی سهم تسهیلات درنظرگرفته شده برای اشتغال روستایی در استان را ۱۶۵ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: از این میزان ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار بررسی و در کمیته‌های استانی تصویب‌شده است و در اختیار بانک برای پرداخت قرارگرفته و مابقی اعتبارات نیز در حال بررسی است.

استاندار مازندران بابیان اینکه برای ایجاد اشتغال محدودیت منابع اعتباری نداریم تصریح کرد: دولت به‌گونه‌ای تصمیم‌گیری کرده تا محدودیت منابع برای تسهیلات ارزان‌قیمت وجود نداشته باشد و مردم باید همکاری داشته باشند.

وی مشاوره را خلا موجود کسب‌وکار بیان کرد و نقش اتاق بازرگانی، صنعت و معدن را درزمینهٔ مشاوره اشتغال مهم برشمرد و گفت: هزار و ۶۸۰ شغل در قالب اشتغال روستایی و دو هزار و ۵۰ شغل نیز در قالب اشتغال فراگیر در استان ایجاد می‌شود.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار