کاهش شدید بارش باران
پربارش‌ترین نقطه کشور "رامسر ــ صفارود" در استان مازندران با ثبت 907 میلی‌متر بارش و کم‌بارش‌ترین نقطه کشور "هوشک ــ سراوان" در استان سیستان و بلوچستان با ثبت 3.3 میلی‌متر بارش بوده است.
کد خبر: ۶۰۹۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۹ 23 May 2018

به گزارش تابناک مازندران، بر اساس آمار رسمی دفتر مطالعات پایه آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، مجموع بارشهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر 96) تا ساعت 18:30 روز سی‌ویکم اردیبهشت به 158.4 میلی‌متر رسید.


میزان بارش‌های ثبت‌شده از ابتدای سال آبی جاری تا عصر روز سی‌ویکم اردیبهشت به ۱۵۸.۴ میلی‌متر رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهشی ۲۹.۷درصدی داشته است

ثبت 158.4 میلی‌متر بارش در سال جاری در حالی است که مقدار بارش‌ها در مدت مشابه سال گذشته 225.3 میلی‌متر ثبت شده که مقایسه این دو رقم، نشان‌دهنده کاهش 29.7درصدی بارشها در سال جاری است.

همچنین میزان بارشهای ایران در مدت مشابه در 49 سال گذشته (درازمدت) به‌طور متوسط 230.8 میلی‌متر بوده که در مقایسه با میزان بارشهای سال جاری، از کاهش 31.4درصدی بارش‌ها در سال آبی 97 ــ 96 حکایت دارد.

در این مدت پربارش‌ترین نقطه کشور "رامسر ــ صفارود" در استان مازندران با ثبت 907 میلی‌متر بارش و کم‌بارش‌ترین نقطه کشور "هوشک ــ سراوان" در استان سیستان و بلوچستان با ثبت 3.3 میلی‌متر بارش بوده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار