کد خبر: ۵۸۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶ 07 July 2015
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری البرز از اجرای طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاهای البرز خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمد رضوی ظهر امروز در جلسه کمیته اجرایی طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در البرز به تبیین دستورالعمل اجرایی طرح پرداخت و اظهار داشت: این دستورالعمل شامل دو طرح به صورت مشارکتی و غیرمشارکتی است که شرایط و ضوابط اعطای تسهیلات به طرح‌های مشارکتی که حداقل 200 عضو، متقاضی اجرای آن باید باشند، با نرخ سود تسهیلات 3 درصد است.

وی ادامه داد: در این راستا حداقل میزان سرمایه‌گذاری 4 میلیارد ریال، سهم آورده متقاضی 20 درصد از سرمایه‌گذاری و سقف تسهیلات در طرح‌های مشارکتی متناسب با سهم آورده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری البرز در ادامه، شرایط و ضوابط اعطای تسهیلات به طرح‌های غیرمشارکتی را نرخ سود تسهیلات 10 درصد، حداقل میزان سرمایه گذاری 2 میلیارد ریال و سهم آورده متقاضی 25 درصد از سرمایه‌گذاری عنوان کرد.

رضوی خاطرنشان کرد: ضمانت بازپرداخت تسهیلات در طرح‌های غیرمشارکتی وثایق مورد نیاز بانک است که سقف تسهیلات جهت طرح‌های غیر مشارکتی 40 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: طرح‌های غیرمشارکتی در صورتی از مزایای این دستورالعمل بهره‌مند می‌شوند که نیروی انسانی مورد نیاز خود را از نیروهای محلی به کار گیرند و آثار اجرای طرح در منطقه محسوس و ملموس بوده و به اقتصاد روستا کمک کند.

این مسئول تأکید کرد: توسعه اقتصادی روستا از طریق مشارکت مردمی مناسب‌ترین راهکار بوده که با حمایت و هدایت همه جانبه از تعاونی‌های روستایی و ایجاد انگیزه و رغبت در مردم روستا جهت فعالیت در قالب تعاونی‌های روستایی زمینه‌ساز مشارکت مردم در این راستا خواهد بود.

رضوی افزود: با تصمیم اتخاذ شده در دولت تدبیر و امید، مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی با پرداخت تسهیلات کم بهره به روستاییان، جلوگیری از مهاجرت آنان، افزایش توان اقتصادی مردم، اشتغال‌زایی، بهبود وضعیت امرار و معاش و بالابردن امنیت اجتماعی روستاییان را به دنبال خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار