سرپرست اداره کل شیلات مازندران گفت: 14 هزار و 357 تن ماهی قزل آلا پارسال در مراکز آبزی پروری این استان به ارزش 200 میلیارد تومان تولید و روانه بازار مصرف شد.
کد خبر: ۵۸۸۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸ 10 April 2018

به گزارش تابناک : محمدزاده با اعلام این خبر افزود: وجود رشته كوه البرز و 13 رشته رودخانه با ارزش شيلاتي مناسب پرورش ماهيان سردآبي در مناطق بالا دست و نیز وجود تعداد زیادی حلقه چاه کشاورزی سطحی و نیمه عمیق، مازندران را به عنوان يكي از قطب هاي توليد ماهي قزل آلا در كشور تبديل كرده است.
سرپرست اداره کل شیلات مازندران با اشاره به اینکه میزان تولید ماهیان سردآبی این استان از 9 هزار و 169 تن در سال 87 به 14 هزار و 357 تن در سال 96 افزایش یافته است، منابع تولید ماهیان سردآبی در مازندران را مناطق کوهستانی با استفاده از رودخانه مستعد و مناسب و نیز مناطق جلگه ای با استفاده از چاه کشاورزی نام برد.
محمدزاده ارتقاء بهره وری در مراکز آبزی پروری با استفاده از تكنولو‍ژي هاي نوين (اجرای سیستم های مکانیزاسیون)، تولید محصولات رقابتی و با کیفیت و صادرات محور، توجه ویژه به بازار و فروش محصولات تولیدی با محوریت صادرات به خارج از استان و همچنین دیگر کشورها را ازعوامل موثر در توسعه پايدار پرورش ماهي قزل آلابرشمرد و گفت: درحال حاضر 310 مرکز آبزی پروری ماهیان سردآبی با هزار و 800 نفر نیرو در مازندران فعالیت می کنند.

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار