مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اردبیل گفت: با همکاری محیط زیست و تشکل‌های مردم‌نهاد طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در اردبیل کلید خورد.
کد خبر: ۵۸۶۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳ 05 April 2018

به گزارش تابناک اردبیل، محمد خداپرست در مراسمی که در مجموعه تفریحی توریستی شورابیل برگزار شد اظهار داشت:  با همکاری محیط زیست و تشکل‌های مردم‌نهاد طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در اردبیل کلید خورد و امیدواریم با اجرای این طرح نتایج قابل قبولی را به دنبال داشته باشیم.

وی افزود: امسال تلاش این مجموعه بر عملیاتی و اجرایی شدن این طرح خواهد بود تا بتوانیم در ارتباط با کاهش آلودگی و آلایندگی‌های هوا اقدامات مناسبی انجام دهیم و با توجه به این که اجرای موقت این طرح از سال گذشته آغاز شده انتظار می‌رود برای فرهنگ‌سازی در این زمینه برنامه‌های مناسبی در سال جدید اجرا شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل گفت: یکی از برنامه‌هایی که برای اجرایی شدن این طرح در نظر داریم فرهنگ استفاده از دوچرخه به جای خودرو است که باید در استان فراگیر شود و به همین دلیل مشارکت همگانی ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر در این زمینه رهنمون خواهد شد.

خداپرست از همکاری طرح موسسه حیات پاک، هیئت دوچرخه‌سواری استان و شهرداری اردبیل برای اجرای این طرح خبر داد و بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های در نظر گرفته شده این طرح در مناطق مختلف استان به ویژه به شکل مستمر در شورابیل ادامه خواهد یافت.

وی تصریح کرد: از ملزومات اجرای این طرح کاهش آلودگی 60 تا 80 درصدی هوا به خاطر تردد وسائط نقلیه است که به طور حتم همشهریان برای حفظ تندرستی و آرامش جامعه در اجرای این طرح مشارکت همه‌جانبه خواهند داشت و به کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو بپیوندند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل از راه‌اندازی دومین ایستگاه سنجش سلامت هوا در مرکز شهر خبر داد و بیان کرد: در نظر داریم با همکاری شورا و شهرداری اردبیل به منظور دستیابی به میزان آلایندگی هوا این استگاه را راه‌اندازی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار