مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: مجالس تسلیت و تعزیت که در مناطق مختلف برگزار می‌شود جای سخنرانی علما و روحانیون نیست بلکه مردم دوست دارند در کمترین زمان تسلیت و تعزیت گفته و از مجلس بیرون بروند.
کد خبر: ۵۵۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸ 30 June 2015

حجت‌الاسلام مهدی ستوده در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در بیان تهدیدها و فرصت‌های مبانی دینی و تبلیغ ارزش‌های اسلامی در جامعه اظهار کرد: ارائه مطالب برای نسل جوان و نوجوان ما باید همراه با جذابیت و انتقال درست مفاهیم باشد که ائمه جمعه و جماعات باید در این باب با دقت نظر بیشتر اقدام کنند.

وی ارتباط گیری بیشتر با حوزه‌های علمیه و علما و روحانیون را در پیشبرد بهتر امور یادآور شد و گفت: ما 2 هزار و 250 مسجد، هزار و 300 هیئت مذهبی، 750 روحانی و همچنین ظرفیت محافل قرآنی، موسسات و خانه‌های شکل گرفته در این زمینه به همراه کانون مداحان و شعرا و حوزه‌های علمیه خواهران و برادران به تعداد 11 مورد را در استان اردبیل شاهد هستیم که همه اینها یک ظرفیت خوب تبلیغی و تشویقی در توسعه مبانی دینی و ارزشی به شمار می‌رود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل وجود 5 هزار مربی قرآن و حضور 98 درصدی مردم این استان در اعتقادات شیعی علاقمند به اهل بیت عصمت و طهارت را بیان کرد و افزود: همجواری با کشور آذربایجان می‌تواند یک ظرفیت خوب باشد و در کنار آن باید از وحدت اقوام و ادیان نیز به ویژه همکاری برادران اهل تشیع و تسنن و علما باید به بهترین شکل استفاده کرد.

ستوده در بیان تهدیدها نیز گفت: فعالیت برخی از جریان‌های قوم‌گرایی،‌ قاچاق مواد مخدر و کالا از مرزها، بیکاری جوانان، آمار بالای طلاق و سرقت، ‌وضعیت بحرانی سینماها در اردبیل، پایین بودن سن اعتیاد و گرایش بانوان به اعتیاد، وجود بیکاری فصلی در روستاها و فعال بودن شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای به همراه پایین بودن درآمد سرانه مردم و عدم اعتقاد به کار تیمی و گروهی از جمله تهدیدها و ضعف‌هایی است که همواره ما را نگران می‌کند.

این مسئول با اشاره به استخدام مربیان قرآنی در آموزش و پرورش و بهره‌گیری از ظرفیت آنها عنوان کرد: ما همیشه از اساتید برجسته و مربیان فعال قرآنی در منطقه شمال غرب کشور استفاده کرده و از این ظرفیت در توسعه بیش از پیش مبانی قرآنی بهره‌ها گرفته‌ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل یادآور شد: بنده به صراحت اعلام می‌کنم که مجلس ختم مجلس سخنرانی نیست بلکه فرصتی است تا افراد حاضر برای تسلیت و تعزیت به فرد عزادار در مجلس حاضر شده و به سرعت نیز این کارشان را انجام دهند که قطعا باید مجلس عزا به مجلس عبرت و تسلی خاطر بازماندگان تبدیل شود.

ستوده ادامه داد: البته می‌توانیم مجلس عزا را در سه محور قرائت قرآن، مداحی‌های کوتاه و سخنرانی‌های بسیار کوتاه نیز تقسیم کنیم به طوری که اسباب آزار و اذیت مردم در چنین مجالسی فراهم نیاید وگرنه ساعت‌ها در مجلس تسلیت نشستن و گوش به سخنان روحانیون دادن اصلا پسندیده و زیبا نیست.

وی یادآور شد: ما در اکثر مساجد اگر با نارسایی و کمبود در جذب مخاطب روبه‌رو هستیم به دلیل تکراری بودن مباحث مطرح شده در این مباحث است که قطعا باید سخنرانان در ایراد مطالب خود تغییر رویه داده و از وضعیت یکنواخت خارج شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل گفت: اگر ما می‌خواهیم جوانان جذب مسجد شده و نماز جماعت باشکوه برگزار شود باید زمان برگزاری نماز اول وقت را به جماعت کوتاه کنیم و زمینه دل‌زدگی جوانان را فراهم نکنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
اگر بی حرمتی به متوفی و خانواده اش نباشد اشکالی ندارد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار