محمد اسلامی با اشاره به این که سهم صنعت در اقتصاد مازندران بر اساس آمارهای بیان شده 15 درصد است، خاطر نشان ساخت: باید با ایجاد صنایع رقابتی سهم قابل ملاحظه از بازار بیرون را در اختیار بگیریم.
کد خبر: ۵۴۱۷۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹ 21 December 2017

به گزارش تابناک : محمد اسلامی، استاندار مازندران در نشست با مدیران واحدهای صنعتی شاخص استان با بیان این که مازندران دارای سرزمین، منابع و نیروی انسانی بسیار مستعدی است که باید با مدیریت صحیح در روند توسعه نقش خود را ایفا نماید، گفت: استراتژی توسعه مازندران از گذشته بر کشاورزی نهاده شده و توسعه صنعتی در آن بدرستی لحاظ نشده است.

استاندار با اشاره به این که سهم صنعت در اقتصاد مازندران بر اساس آمارهای بیان شده 15 درصد است، خاطر نشان ساخت: باید با ایجاد صنایع رقابتی سهم قابل ملاحظه از بازار بیرون را در اختیار بگیریم.

مقام عالی دولت در مازندران، نظام بازرگانی کشور را ضعیف ارزیابی نمود و یاد آور شد: باید با ایجادیک نظام بازرگانی قوی و سالم، صنایع رقابتی را پایدار کنیم و توسعه تکنولوژی به هنگام را شاهد باشیم و سهم ما از بازار ارتقا یابد.

اسلامی با بیان این که تسهیلات باید به واحدهای تولیدی پویای و فعال تزریق شود چرا که چرخ صنعت و تولید قدرتمند هیچ گاه از حرکت و از رقابت باز نمی ایستد، تصریح کرد: هوشمندی، مراقبت، نظارت، پشتیبانی و حمایت بهنگام موجب توسعه صنایع پویاست.

استاندار با اشاره به این که حمایت و مواظبت از صنعت و تولید استان از اولویت های بنده است، گفت: از واحدهای صنعتی شاخص می خواهیم در سرمایه گذاری های مختلف در روند توسعه استان مشارکت نمایند.

وی با بیان این که حمل و نقل، نقش مهمی در تعیین قیمت تمام شده محصول دارد، اظهار داشت: حمل و نقل ترکیبی در مازندران باید راه اندازی و تقویت شود و در این راستا اقدامات خوبی در این مقطع انجام داده ایم.

استاندار با اشاره به این که هر چه تولید استان قوی تر باشد اقتصاد قوی تر می شود، افزود: از صنعت مازندران در جهت توسعه کامل حمایت می کنیم و امیدواریم با اقدامات و برنامه های پیش رو سهم صنعت در اقتصاد استان دو برابر شود.

در آغاز این جلسه محمد پور، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان و برخی مدیران واحدهای صنعتی شاخص استان به ارایه نقطه نظرات و طرح مشکلات تولید و صنعت استان پرداختند.






منبع : ایلنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار