استاندارمازندران با اشاره به این که باید ظرفیت های استان بویژه توسعه صنایع تکمیلی با جدیت دنبال شود ، گفت : مازندران با ظرفیت هایی که در اختیار دارد باید شاگرد اول اقتصاد کشور شود .
کد خبر: ۵۳۶۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷ 11 December 2017
به گزارش تابناک : محمد اسلامی روز یکشنبه در یادواره سرداران و 150 شهید شهرستان سیمرغ افزود : امروز ضرورت دارد که بخش های اقتصادی کشور تقویت شود و سیستم آموزشی تربیت نیروی انسانی در جهت کسب و کار اقتصادی و تقویت رشته های تحصیلی مهارت افزا را باید در دستور کار خود قرار دهد .
وی با بیان اینکه مازندران دارای ظرفیت بالایی است که می تواند به تنهایی مشکل تولید و اشتغال خود را حل نماید ، تاکید کرد : راز بهره مندی از این ظرفیت ها وحدت و یکپارچگی به همراه نگاهی کلان و همچنین برنامه ای بلند مدت و فوری است.
استاندار مازندران ضرورت کنترل واردات برنج ، ممانعت از واردات برنج به استان و افزایش تولید این محصول با تکیه بر بهره وری برای تامین یک میلیون تن نیاز برنج وارداتی کشور را ، بهترین راهبرد برای حفظ امنیت بازار این محصول دانست
اسلامی همچنین تصریح کرد : باید با اتخاذ شیوه های درست قیمت تمام شده محصول برنج را کاهش داد تا این محصول بتواند از قابلیت رقابت پذیری برخوردار شود .
وی مولد شدن اقتصاد استان را مهم ترین راه برون رفت از دغدغه های اقتصادی مازندران دانست و گفت : فعال شدن ظرفیت های غیر فعال استان می تواند یکی از راه های جلوگیری از بیکاری مردم می باشد .
استاندار مازندران با اشاره به قطع وابستگی اقتصاد کشور از نفت ، افزود : سیاست هایی که مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی ابلاغ نمودند مسیر روشن و دقیقی است که با ظرفیت جمهوری اسلامی ایران تدوین شده است و اقتصاد مقاومتی باید با همه شئون در کشور اجرایی شود تا در هیچ شرایطی اقتصاد ما آسیب نبیند .
استاندار مازندران در ادامه این مراسم با اشاره به این که اساس فکری استعمار جهانی تامین منافع امریکا به هر نحو ممکن است، افزود : آن ها بدنبال ذخایر ارزشمند و استراتژیک دنیا بوده و هستند و به همین دلیل از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ، دشمنی خود را با مردم انقلابی ایران عمیق کردند و هیچ وجه دست از توطئه بر نداشته اند و نمی دارند.
یادواره سرداران و 150 شهید شهرستان سیمرغ با محوریت امیر خلبان احمد کشوری ،در شهر کیاکلابرگزار ‌شد .
این مراسم با حضور جمعی از جانبازان جنگ تحمیلی و خانواده شهدا بخصوص شهدای مدافع حرم در مصلای این شهرستان برگزار شد .
مازندران در دوران دفاع مقدس و انقلاب ، 10 هزار و 400 شهید تقدیم نظام کرده است .



منبع:ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار