استاندار مازندران، برای برون‌رفت از وضعیت فعلی بر ارائه راهکارهای توسعه‌ای در بخش اقتصادی توسط اتاق بازرگانی تأکید و شمار پروژه های نیمه تمام را 2238 طرح اعلام کرد.
کد خبر: ۵۲۲۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸ 11 November 2017
به گزارش تابناک : محمد اسلامی، استاندار مازندران، شامگاه جمعه، در اولین نشست خود با رئیس و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران گفت: مهم‌ترین قابلیت مازندران که به‌عنوان ثروتی بزرگ در این استان مطرح است؛ مردم این استان هستند و خدمت به این مردم افتخار بزرگی است . 
اسلامی تشکیل اتاق فکر توسعه‌ای مازندران را یکی از راه‌های عملی برای برون‌رفت از شرایط فعلی اقتصادی خواند و بیان داشت: توان بالای بخش خصوصی در مدیریت فضای کسب‌وکار استان می‌تواند با برندسازی در حوزه محصولات مازندران از حیثیت صنفی این بخش حفاظت کند . 
وی شرایط جغرافیایی مازندران را برای انجام مراودات اقتصادی و تجاری مناسب ارزیابی کرد و افزود: قرار گرفتن در حاشیه دریای خزر و نزدیکی با کشورهای آسیای میانه فرصت مناسبی را برای استفاده از بازار این کشورها فراهم ساخته است .
استاندار مازندران صادرات را راه مهمی برای توسعه فرآیند اقتصادی نام برد و تصریح کرد: توجه به کیفیت در فرآوری و بسته‌بندی محصولات می‌تواند در حوزه صادراتی اعتماد بازار کشورهای همسایه به محصولات ایرانی را بیشتر کند . 
اسلامی به کیفیت مناسب محصولات لبنی در مازندران اشاره کرد و گفت: صادرات خوب محصولات لبنی مازندران به کشورهای دیگر توانمندی این بخش را در بازارهای رقابتی نشان می‌دهد و این زنجیره تولید و فروش می‌تواند در حوزه اشتغال هم نقش‌آفرینی خوبی داشته باشد . 
وی ادامه داد: توانمندی اتاق بازرگانی در ارائه راهکارهای اقتصادی و توسعه‌ای و مشارکت بخش خصوصی در روند توسعه اقتصادی مازندران می‌تواند راهگشا باشد . 
اسلامی به جاذبه‌های گردشگری مازندران اشاره و تاکید کرد: مازندران با پذیرش بیش از 20 میلیون گردشگر در طول سال باید در این بخش توانمندی‌های خود را افزایش دهد تا از جذابیت‌های گردشگری خود درآمد پایدار کسب نماید . 
استاندار مازندران در خاتمه سخنانش با بیان اینکه در استان 2 هزار 338 طرح نیمه‌تمام وجود دارد، خاطر نشان کرد: توجه دولت به اتمام طرح‌های نیمه تمام است و باید با برنامه‌ریزی دقیق بر پیشرفت عمرانی این طرح‌ها تاکید کرده و آنها را به سرانجام برسانیم.






منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار