نماینده مردم بابل در مجلس با بیان اینکه باید تلاش کنیم فقر از مازندران برداشته شود، گفت: واردات غیرضرور برنج که بارها مطرح شده است همچنان وجود دارد و شاهد قاچاق و ورود برنج خارجی به استان هستیم.
کد خبر: ۵۲۰۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱ 07 November 2017
به گزارش تابناک : حسین نیازآذری در مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران با اشاره به نقش بخش کشاورزی در توسعه و تولید ناخالص ملی در کشور و جایگاه مازندران، اظهار کرد: مازندران سهم 26 درصدی از تولید ناخالص دارد و 6 میلیون تن تولیدات شیلاتی در این استان صورت می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه مازندران در 14 محصول کشاورزی رتبه اول کشور را دارد و با ظرفیت‌های بسیاری در این حوزه روبه‌رو هستیم، گفت: باید تلاش کنیم فقر از مازندران برداشته شود.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط فعلی فصل برداشت مرکبات است اما امروز مرکبات مردم باغدار مازندران خریدار ندارد، بیان کرد: باید فرصت و زمینه برای صادرات بخش کشاورزی به‌ویژه مرکبات ایجاد شود.

نیازآذری با اشاره به وجود برنج خارجی در بازار، خاطرنشان کرد: واردات غیرضرور برنج که بارها مطرح شده است همچنان وجود دارد و شاهد قاچاق و ورود برنج خارجی به استان هستیم. باید در این زمینه تصمیم گرفته شود و جلوی این امر ایستادگی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه روز گذشته شاهد تصادف نگران‌کننده در محور سوادکوه بودیم، ادامه داد: در زمینه ایمنی راه‌ها مجلس نیز حساسیت خواهد داشت. زیرساخت‌های مناسبی در مازندران در زمینه وضعیت راه‌ها وجود ندارد.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به اینکه مازندران کاردکرد ملی دارد اما با رویکرد ملی به آن توجه نمی‌شود، تاکید کرد: باید به توریست‌پذیری که ظرفیت ملی در مازندران است توجه شود..

نیازآذری در پایان با پیشنهاد تشکیل ستاد راهبری توسعه و پیشرفت استان، گفت: ناهمواری‌هایی در راه توسعه مازندران وجود دارد که باید مرتفع شود. ستاد راهبری باید 10 اولویت نخست استان را در نظر گرفته و براساس آن اقدامات صورت گیرد.






منبع : بلاغ 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار