به گفته دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان اعتیاد زنان در استان همدان پنج درصد بوده که رو به افزایش است.
کد خبر: ۵۱۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 23 June 2015

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با بیان اینکه طبق بررسی ها اعتیاد زنان رو به افزایش است، گفت: اعتیاد زنان در استان همدان پنج درصد بوده که رو به افزایش است.

به گزارش مهر، عبدالحسین مرادی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با بیان اینکه بحران اعتیاد یکی از بحران هایی است که در عصر حاضر گریبان گیر مردم شده است، اظهار داشت: مواد مخدر در بحث تجارت های غیر قانونی در کنار نفت و اسلحه یکی از تجارت های پر سود است.

وی بیان کرد: وضعیت کشت مواد مخدر در افغانستان در 10 سال پیش ۸۰ هزار هکتار بوده که در سال ۲۰۱۳ به ۲۲۴ هزار هکتار رسیده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با بیان اینکه کشت مواد مخدر در افغانستان برای ایران خسارت هایی دارد، بیان کرد: ایران کشوری پیشگام در مبارزه با مواد مخدر و سند این موضوع نیز تقدیم چهار هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر است.

مرادی با بیان اینکه کشفیات مواد مخدر در کشور سالانه ۶۰۰ تن است، ابراز داشت: درصد جمعیت زندانیان مربوط به مواد مخدر و این جمعیت بالایی است.

وی با بیان اینکه ۵۵ درصد طلاق ها و ۳۰ درصد قتل ها نیز مربوط به مواد مخدر است، ادامه داد: بسیاری از ناهنجاری و جرائم اجتماعی در اثر اعتیاد اتفاق می افتد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با بیان اینکه امروز همدان استانی ناامن برای قاچقچیان مواد مخدر شده و برخورد جدی با قاچاقچیان را شاهد هستیم، بیان کرد: هفته گذشته مزایده اموال مصادره شده از قاچاقچیان مواد مخدر برگزار و ۴۵ دستگاه خودرو به مزایده گذاشته شد.

عبدالحسین مرادی بیان کرد: همدان در سال ۹۲ در ارزیابی رتبه ۲۲ را در کشور در راستای مبارزه با مواد مخدر کسب کرده بود و اقدامات خوبی صورت گرفت به نحوی که سال گذشته رتبه استان همدان در کشور هشتم بود.

وی با بیان اینکه آنچه امروز در حوزه مبارزه با مواد مخدر شاهد آن هستیم فقر مردم برای مبارزه است و این مسئله ضرورت برای آگاه سازی مردم را چند برابر می کند، ابراز داشت: کمیته تخصصی و پیشگیری باید بر امر آگاه سازی باشد و این یکی از ضرورت ها است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با بیان اینکه باید برای آگاه سازی مردم در حوزه مواد مخدر از فضاهای مساجد، مدارس، خانواده ها بهره برد و باید از مراکز علمی و فرهنگی استفاده کرد، افزود: اغلب دستگاه های اجرایی در موضوع مبارزه با مواد مخدر وظیفه مند هستند.

عبدالحسین مرادی با بیان اینکه در بحث مبارزه با مواد مخدر ۳۰ دستگاه اجرایی وظیفه مند است، بیان کرد: امروز ضرورت انزجار از مواد مخدر و روان گردان ها باید بیشتر شود و همه باید نزجار خود را نشان دهند.

وی درخصوص سیاست گذاری در مورد نشاط اجتماعی نیز بیان کرد: باید ضمن گسترش نشاط اجتماعی برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برنامه ریزی داشت.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان بر توسعه ورزش همگانی و فضاهای تفریحی و ورزشی برای خانواده ها و اقشار مختلف تاکید کرد و اظهار داشت: پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر و ایران در امر مبارزه با مواد مخدر پیشگام است.

مرادی با بیان اینکه به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر برنامه هایی از قبیل برگزاری نمایشگاه عکس و کاریکاتور، مسابقات فرهنگی و ورزشی، اجرای تئاتر، توزیع بروشور، همایش تجلیل از بهبود یافتگان و غیره در برنامه است، بیان کرد: همایش تجلیل از بهبود یافتگان در شهرستان های کبودرآهنگ و فامنین برگزار شده و برای باقی شهرستان ها در دستور کار است.

وی اجرای طرح های پاکسازی مناطق آلوده و برخورد با خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و ادامه داد: همایش پیشگیری از اعتیاد نیز برگزار خواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با بیان اینکه طبق بررسی ها اعتیاد زنان رو به افزایش است، بیان کرد: اعتیاد زنان در استان همدان پنج درصد بوده که رو به افزایش است.

مرادی با بیان اینکه مسئله اعتیاد زنان در ساختار ستاد مبارزه با مواد مخدر پیش بینی نشده است، بیان کرد: نوع مواد مخدر مصرفی در زنان صنعتی است و پنج درصد اعتیاد زنان در همدان مساوی با ۷۰ درصد است چراکه یک خانم معتاد مشکلات بیشتری دارد.

وی خواستار کمیته تخصصی برای بانوان شد و با بیان اینکه در این کمیته باید به این مسئله پرداخته شود که چگونه باید با اعتیاد زنان برخورد کنیم، ابراز داشت: شعار امسال روز مبارزه با مواد مهدر «بیاید با هم زندگی، جامعه و هویت خود را عاری از مواد مخدر کنیم» است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار