کد خبر: ۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶ 21 January 2015
رییس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی مازندران خواستار حمایت همه جانبه مسوولان نهادهای ذیربط از برنجکاران شد و گفت: تاسیس شورای عالی برنج با هدف حمایت از تولید این محصول و کشاورزان آن ضروری است.

به گزارش ایرنا، ' غلامرضا عشریه ' که روز چهارشنبه در ششمین جلسه کارگروه توسعه استان مازندران در محل پایانه گل و گیاه در شهرستان عباس آباد سخن می گفت، به اهمیت تولید برنج در استان اشاره کرد و افزود: به علت واردات نامرغوب برنج در ادوار گذشته ،ظلمی بزرگی در حق کشاورزان شد.

وی اظهارداشت: در حال حاضر باید کشت برنج را اقتصادی کرد، چرا که زحماتی که این قشر از جامعه متحمل می شوند ،بیشتر از سایر فعالیت های کشاورزی است.

وی تصریح کرد: براساس گزارش های دریافتی بخش عمده ای از یارانه ها و نهاده های کشاورزی کشاورزان برنجکار حذف شده و حمایت در این حوزه از کشاورزان صورت نمی گیرد که جای تامل دارد.

رییس اتاق بازرگانی مازندران گفت که با ادامه وضعیت موجود در سال های آتی کشاورزی استان تعطیل خواهد شد.

عشریه افزود: برای برون رفت از مشکلات برنجکاران باید در جهت اقتصادی کردن برنج یا نسبت به تشکیل شورای عالی برنج اقدام و یا بورس برنج راه اندازی کرد.

مازندران حدود 240 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که سالانه با تولید بیش از یک میلیون و 350 هزار تن شلتوک 44درصد برنج سفید کشور را تامین می کند.
برچسب ها: برنج ، مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار