عضو هيأت رئيسه فدراسيون پزشكي ورزشي گفت: ورزشكاران در ماه رمضان تمرينات سبك‌تر انجام دهند.
کد خبر: ۵۱۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۴ 22 June 2015
عضو هيأت رئيسه فدراسيون پزشكي ورزشي در خصوص روزه‌داري ورزشكاران مواردي را يادآوري كرد.

به گزارش ایسنا، دكتر "رشيد حيدري ‌مقدم" ، اظهار كرد: بهترین زمان ورزش در ماه رمضان 2 یا 3 ساعت بعد از افطار است. برگزاری مسابقات ورزشی بلافاصله بعد از افطار از نظر علمی قابل پذیرش نیست.

ورزش کردن بلافاصله بعد از افطار موجب خستگی، وارد آمدن فشار بر سیستم عصبی، مفصلی، گوارشی و به‌ویژه عضلانی می‌شود که در نهایت ممکن است موجب بروز بیماری‌ها و آسیب‌های ورزشی شود.

حیدری‌مقدم با اشاره به چگونگی تمرینات ورزشی در این ماه خاطرنشان کرد: ورزشکاران سعی کنند در ماه مبارک رمضان تمرینات ورزشی خود را سبک‌تر انجام دهند چراکه انجام حرکات ورزشی سنگین موجب از دست دادن آب و الکترولیت‌ها و ضعف شدید در ورزشکاران می‌شود.

رئيس هيأت پزشكي ورزشي استان همدان اضافه کرد: در صورت توجه به توصیه‌های علمی، روزه‌داری با شرط رعایت نکات تغذیه‌ای، منافاتی با ورزش کردن ندارد بلکه به انجام هرچه بهتر فعالیت‌های ورزشکاران کمک هم می‌کند.

وی تصريح کرد: در ماه رمضان توجه به تأثیر روزه‌داری بر بدن ورزشکاران از مسائل مهم در جامعه ورزش است. بسیاری از رشته‌های ورزشی به ویژه ورزش‌های سنگین در این مدت باید از شدت آن‌ها کاسته شود و در حد حفظ آمادگی ورزشکاران انجام شود.

عضو هیات‌رئیسه فدراسیون پزشکی ورزشی خاطرنشان کرد: ورزشکاران روزه‌دار باید از مصرف مکمل‌های ورزشی بدون توصیه پزشک به علت عوارض جانبی بر کلیه‌ها و دستگاه گوارش خودداری کنند.

وي با بيان اينكه در اين ماه ورزش‌های هوازی، شنا و پیاده‌روی مناسب است، تأكيد كرد: انجام ورزش‌های مناسب، شنا و پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و ورزش‌های هوازی برای آماده نگهداشتن بدن ورزشکاران در این ماه ضروری است. بهترین ورزش در طول ماه مبارک رمضان شنا و پیاده‌روی پس از صرف افطار است چراکه از گرفتگی عضلات پیشگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه نخوردن غذا در وعده سحر به برخی ورزشکاران لطمه می‌زند، گفت: تأکید می‌شود وعده سحر حذف نشود. بیدار نشدن برای صرف سحری به طور کامل توصیه نمی‌شود و در طولانی مدت سبب ضعف و بی‌حالی روزه‌داران ورزشكار خواهد شد.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون پزشکی ورزشی در ادامه تصریح کرد: در سحر از مواد غذایی پروتئین‌دار از جمله تخم‌مرغ، حبوبات، لبنیات و گوشت استفاده کنید و به جای نوشیدن آب زیاد، میوه‌های آبدار بخورید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار