نشست علمی ، تخصصی فرصت ها و چالش های گردشگری ایران در دانشگاه مازندران برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۹۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱ 16 October 2017
در این نشست به میزبانی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران و انجمن های علمی ، دانشجویی اقتصاد انرژی و گردشگری، با بیان این مطلب که وقتی بحث گردشگری در دانشگاه و محیط های علمی به وجود می آید قاعدتا باید یک هدف اساسی را نشانه بگیرد که ضامن رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی باشد، گفت : یکی از بهترین و موثرترین عوامل رشد و توسعه اقصادی و فرهنگی در کشور ، صنعت گردشگری است که متاسفانه در این بخش ، در مقیاس بین المللی رشد چندانی را نداشتیم.
 
دکتر صالحی عمران با بیان اینکه بخش گردشگری سودمندترین عامل در بخش تولید و خدمات میباشد اشاره کرد و افزود : تجربه بین المللی و جهانی نشان می دهد که سرمایه گذاری در بخش گردشگری، کمک زیادی را به رشد اقتصادی کشور خواهد نمود.
 
وی در ادامه به دو مسئله و چالش اساسی موجود در توسعه کمی و کیفی این بخش اشاره کرد و گفت: اولین چالش ، عدم اعتقاد مسئولان یا سیاست گذاران به این بخش است چراکه اگر اعتقاد به بخش گردشگری وجود داشته باشد ، می تواند به عنوان یک عامل اصلی در رشد اقتصادی و توسعه فرهنگی اجتماعی جامعه اثرگذار باشد.
 
معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه مازندران چالش دیگر بخش گردشگری را کمبود منابع انسانی یا نیروهای انسانی دانست و خاطرنشان کرد: توسعه منابع انسانی در این بخش کافی نیست، به طور کلی من معتقدم برای چالش اول، بخش گردشگری باید به یک رفتار و منش ملی تبدیل شود و ما تا زمانی که نتوانیم این را به یک منش ملی تبدیل کنیم، نمی توانیم بخش گردشگری را در این کشور جا بیندازیم.
 
معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه مازندران در خاتمه با بیان این نکته که بنده خلا و چالش کنش های اخلاقی را در حوزه گردشگری می بینم، اظهار امیدواری کرد و گفت : اگر بخش های آموزشی هم در توسعه آموزش های عمومی و هم در توسعه آموزش های اختصاصی در بخش گردشگری بتوانند کمک کار باشند، صرف ارائه دانش ها هم کمک نمی کند، بلکه به کار بستن مهارت ها هم یکی از چالش های مهم است.
 
گفتنی است ، در این نشست علمی - تخصصی فرصت ها و چالش های گردشگری در ایران با حضور دکتر حمزه زاده رییس جامعه هتلداران ایران و دکتر پورفرج رییس جامعه تور گردانان ایران برگزار شد .
 
یادآور می شود ، در خاتمه برگزاری این نشست علمی - تخصصی، تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مازندران و جامعه تورگردانان و جامعه هتلداران کشور نیز منعقد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار