رئیس اتاق بازرگانی مازندران رشد صادراتی استان در سال گذشته را نسبت به سال ۹۴ حدود ۲۰ درصد و میزان آن را ۵۲۰ میلیون دلار اعلام کرد.
کد خبر: ۴۸۹۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶ 04 September 2017
به گزارش تابناک : عبدالله مهاجر صبح دوشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه اتاق بازرگانی پلی بین بخش خصوصی و کشورهای منطقه است، رفع مشکلات پیش روی را لازمه توسعه صادرات بیان کرد.

وی از اتاق بازرگانی به عنوان بسترساز توسعه صادرات یاد کرد و اظهار داشت: معرفی ظرفیت های استان در کشورهای مختلف در قالب نمایشگاه از برنامه ها برای توسعه صادرات است.

مهاجر به برپایی نمایشگاه توانمندی های اقتصادی ایران به مرکزیت مازندران در ولگاگراد روسیه در مرادماه سال جاری اشاره و اضافه کرد: این نمایشگاه خوب و موفقیت آمیز بود و بیش از ۱۰ میلیون دلار قرارداد در بخش سیمان و سه میلیون دلار نیز در بخش شیلات منعقد شده است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران به افزایش ۲۰ درصدی صادرات در سال ۹۵ نسبت به سال قبل از آن اشاره و اضافه کرد: این درحالی است که ظرفیت های مازندران بسیار بیشتر از وضعیت کنونی است.

وی خواهان توجه ویژه دولت دوازدهم برای رونق بخشی به صادرات شد و اظهار داشت: امیدواریم با رویکرد دولت دوازدهم مشکلات فراروی کسب و کار و صادرات برداشته شود.

وی با بیان اینکه صادرات یکی از بندهای مهم اقتصاد مقاومتی به شمار می رود، تصریح کرد: میزان صادرات سال گذشته ۵۲۰ میلیون دلار بوده است.

مهاجر، سیمان را یکی از اقلام صادراتی استان بیان کرد و گفت: این درحالی است که میزان صادرات سیمان استان در سال گذشته پنج درصد مجموع صادرات استان شامل می شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران، بالابودن قیمت تمام شده تولید و حقوق گمرکی را از مشکلات فراروی صادرات اعلام کرد و خواستار توجه و رفع این معضل شد.

مهاجر با بیان اینکه رویکرد دولت دوازهم به بخش خصوصی و رفع موانع فراروی امیدوارکننده است گفت: انشالله با توجه ملی مشکلات پیش روی صادرات حل شود.

وی میزان صادرات سال جاری استان را ۱۶۳ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: اگر مشکلات فراروی صادرات برطرف شود قابلیت صادرات دو میلیارد دلار کالا را خواهیم داشت.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار