کد خبر: ۴۸۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲ 16 June 2015
حضور کمرنگ شهردار کرج در جلسات شورای شهر، بررسی وضعیت پروژه قطار شهری و بررسی وضعیت کمبود امکانات در محله سهرابیه کرج در جلسه علنی امروز شورای شهر کرج مطرح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه علنی شورای شهر کرج صبح امروز با پرسش و پاسخ اعضای شورا از شهردار کرج آغاز شد.

در این جلسه گلایه هایی پیرامون حضور کمرنگ شهردار در جلسات شورا  و همچنین درخواست هایی مبنی بر تعیین تکلیف پروژه قطار شهری و شرکت مجری این پروژه مطرح شد.

فاطمه آجرلو یکی از اعضای شورای شهر كرج اظهار کرد: شهردار کرج در جلسات شورای شهر، سازمان قطار شهری و نشست با مدیران شرکت «شستا» که مجری قطار شهری است، حضور کمرنگی دارد حال این سوال مطرح است؛ چه کاری مهمتر از حضور در جلساتی است که در آن تصمیمات مهم شهری گرفته می شود؟

وی در ادامه با اشاره به اینکه در شهر مشاهده شده است تابلوهای بانک شهر از بالای ساختمان خود بانک به پشت بام ساختمان شهرداری مرکز و مناطق منتقل شده است، گفت: شهرداری پاسخ دهد که آیا امتیازی از بانک شهر در قبال انتقال تابلوها به بالای ساختمان شهرداری ها اخذ شده است؟

در ادامه جلسه فاطمه اسکندی عضو دیگر شورای شهر با اشاره به اینکه مردم در محله سهرابیه در منطقه ۱۲ شهرداری کرج، با نبود برخی امکانات و خدمات شهری مواجه هستند و وضعیت زندگی در آنجا تاسف بار است، گفت: در قسمتی از محله فاضلاب بالا آمده و باتلاق ایجاد شده است در قسمتی دیگر به علت وجود چاه های عمیق و عدم وجود درپوش برای چاه ها اتمال سقوط کودکان به چاه وجود دارد.

مشکل قطار شهری کرج؛ کمبود بودجه و اعتبار است

وی ادامه داد: در محله سهرابیه وجود حیوانات گزنده مانند مار و عقرب و یا سگ های ولگرد در کوچه های محله به وفور دیده می شود. جمع آوری زباله های نیز به موقع صورت نمی گیرد.

در ادامه علی ترکاشوند شهردار کرج در پاسخ به موضوعی که از سوی اسکندری مطرح شد، گفت: کمبودهای محله سهرابیه دلیلی بر کم لطفی شهرداری نیست. نمی توانیم خارج از بودجه مورد نظر که شورا برای مناطق تصویب می کند هزینه کنیم.

ترکاشوند در ادامه پاسخگویی شهردار منطقه 12 را ضروری دانست و گفت: شورای شهر جلسه ای در رابطه با این موضوع برگزار کند تا مشکلات این محله در حضور شهردار منطقه بررسی شود.

شهردار کرج در ادامه با اشاره به اقدامات مهمی که در محله سهرابیه انجام شده است اشاره کرد  گفت: در جلسه ای که با حضور شهردار منطقه برگزار می شد به این اقدامات اشاره می کنیم.

این مسئول گفت: بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای انتقال فاضلاب سیاه جوب در سهرابیه هزینه شده است. تا زمانی که این قضیه به طور کامل حل نشود، و با توجه به دلیل وجود گرد و خاک ها آلودگی حاصل از فاضلاب آنجا ادامه خواهد داشت.

شهردار کرج با اشاره به اینکه مشکل قطار شهری نه مدیریتی است و نه فنی، گفت: مشکل قطار شهری کمبود اعتبارات است، وقتی بودجه ای وجود ندارد نباید انتظار داشت پروژه به سرانجام برسد.

شهردار دقت و ظرافت بیشتری به خرج دهد

این مسئول در ادامه با اشاره به تامین بودجه و درخواست از شهرداری برای قبول تعهد به بانک انصار در قبال ۱۰۰ میلیارد تومان اروراق مشارکت، گفت: شهرداری زیر بار این تعهد نمی رود که  اوراق مربوطه را تضمین کند.

در ادامه داوود وحیدی سخنگوی شورای شهر با توضیح اینکه دغدغه های اعضای شورا در مورد قطار شهری باید رفع شود، گفت: اگر شرکت «شستا» نخواهد برای خرید زمین در میدان جمهوری و کمک به پیشبرد پروژه قطار شهری اقدام انجام دهد در حقیقت به تعهدات خود در قبال تفاهم نامه ای که امضا کرده، پایبند نبوده است.

وی گفت: این در حالی است که مدیریت شهری همه تعهدات خود در برابر شرکت شستا را به جا آورده و همه حقوق این شرکت را پرداخت کرده است.

در پایان دکتر صادق باغستانی عضو کمیسیون فرهنگ و سلامت شورای شهر نیز با اشاره به انتظارات شورا از شهردار کرج گفت: هدف مدیریت شهری خدمت به مردم است در نتیجه از شهردار انتظار می رود با دقت و ظرافت بیشتری کارهای شهر را دنبال کند و  در جلسات شورا حضور مستمر و بدون غیبت داشته باشد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار