گودرزی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۹۶ تمام کلینیک‌های سطح شهر منتقل می‌شوند، گفت: ازجمله کلینیک شیخ‌الرئیس و امام (ره) به میدان فلسطین مکان قبلی گودرزی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۹۶ تمام کلینیک‌های سطح شهر منتقل می‌شوند، گفت: از جمله کلینیک شیخ‌الرئیس و امام (ره) به میدان فلسطین مکان قبلی کلینیک دندانپزشکی منتقل می‌شوند.
کد خبر: ۴۳۳۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴ 31 May 2017
قائم مقام معاونت درمان علوم پزشکی همدان با اشاره به عدم نظارت کافی بر سلامت سبزی و صیفی‌جات، گفت: آبیاری سبزی و صیفی‌جات با فاضلاب سلامت مردم همدان را تهدید می‌کند

به گزارش تسنیم، علی گودرزی در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان، اظهار داشت: در دو سه سال اخیر اتفاقات بسیار بزرگی در حوزه بهداشت و درمان و بیشتر در حوزه درمان افتاده است که این اتفاقات و خدمات بزرگ مشکلاتی را نیز به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه در طول سه سال بالغ بر 7 میلیون ویزیت در  کلینیک‌های همدان انجام شده است، افزود: پرداختی از جیب مردم به ازای هر ویزیت متخصص یا فوق تخصص در کلینیک‌های دولتی 4 الی 4 هزار و 500 تومان است در حالی که در مراکز خصوصی هزینه ویزیت پزشک 35 هزار تومان است.

گودرزی با تاکید بر اینکه برای این حجم زیاد خدمات در این چند سال زیرساخت‌هایی فراهم نشده بود، بیان کرد:‌ در کشورهای پیشرفته این طرح  طی چندین سال به اجرا رسید اما در ایران طی دو الی چهار سال اجرا شد.

قائم مقام معاونت درمان علوم پزشکی همدان با بیان اینکه با اجرای طرح  تحول سلامت مشکلاتی نیز به وجود آمده است، تأکید کرد: هشت کلینیک ویژه در سطح استان در حال احداث است.

گودرزی با اشاره به اینکه تا پایان سال 96 تمام کلینیک‌های سطح شهر منتقل می‌شوند، گفت: از جمله کلینیک شیخ‌الرئیس و امام (ره) به میدان فلسطین مکان قبلی کلینیک دندانپزشکی منتقل می‌شوند‌.

گودرزی با تأکید بر اینکه یکی از معضلات در همدان بحث سلامت و امنیت سبزیجات و صیفی جات است، افزود: محصولات کشاورزی که به عراق، افغانستان صادر می‌شود در گمرک مورد آزمایش قرار می‌گیرند و  اگر آلودگی داشته باشند صادر نمی‌شود، متاسفانه به این موضوع در داخل کشور توجه چندانی نشده و نظارت انجام نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد:جهاد کشاورزی دارای مجهزترین آزمایشگاه موادغذایی است اما این آزمایشگاه به بخش خصوصی واگذار شده است و هیچ گونه کنترلی بر روی صیفی‌جات و مواد غذایی نمی‌شود.

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان، اظهار داشت: تنها سلامت سبزیجات مطرح نیست و بحث صیفی‌جاتی نظیر خیار و گوجه نیز که در برخی مزارع با آب فاضلاب آبیاری می شوند مهم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار