معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: طی پنج سال گذشته چاقی در بین دانش آموزان اردبیلی دو برابر رشد داشته است.
کد خبر: ۴۲۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 02 June 2015

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شعبانی بهار بعد از ظهر سه شنبه در نشست هم اندیشی هیئت های ورزشی اردبیل تصریح کرد: چاقی از هفت درصد به ۱۵ درصد رسیده و در حال حاضر ۱۵ درصد دانش آموزان کشور چاق هستند.

وی با بیان اینکه اغلب دانش آموزان حتی از انجام حرکات ورزشی بنیادی عاجز اند افزود: توجه به این معضل و رفع آن باید به صورت جدی مورد توجه نهادهای برنامه ریز باشد.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: آموزش و پرورش می تواند کشور را به لحاظ ورزش همگانی و قهرمانی به قله برساند و بزرگ ترین اقدام در این راستا استعداد یابی است.

شعبانی بهار با اذعان به اینکه در پرورش ورزشکاران شناسایی، هدایت و در نهایت حمایت سه گام اساسی است، اضافه کرد: حمایت می تواند از طریق هیئت ها و ادارات ورزش انجام شود اما در شناسایی و هدایت باید از ظرفیت آموزش و پرورش استفاده کرد.

این مسئول معتقد است سرمایه ورزش کشور در آموزش و پرورش است و این به این معنی نیست که چند نفر استعداد یابی شده و به رقابت قهرمانی راه یابند بلکه برنامه ریزی ها باید به سمت ورزش سلامت محور برود.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان به ضرورت انعقاد تفاهم نامه در استان ها از جمله استان اردبیل با آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: باید زمینه توسعه تحرک و شادابی با تمرکز بر مدارس فراهم شود.

شعبانی بهار در خصوص تغییرات هرم سنی جامعه ایرانی به تغییر هرم سنی به ۳۰ الی ۳۵ سال در سال ۲۰۲۰ اشاره کرد و گفت: در سال ۲۰۵۰ نیر هرم سنی به ۵۰ الی ۵۵ سال خواهد رسید.

وی تاثیر سیاست های وزارت بهداشت در کاهش جمعیت طی سال های اخیر را از اثرات جنگ بالاتر دانست و تصریح کرد: در حال حاضر برخی مشکلات از جمله سرطان سینه شایع در بین زنان دستاورد سیاست های غلط است.

این مسئول با بیان اینکه امکانات و ظرفیت این کشور قابل مقایسه با سایر کشورها نیست به ضرور استفاده بهینه از ظرفیت ها تاکید کرد.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در خصوص انتقال برخی فدراسیون های ورزشی به این معاونت گفت: ۱۲ فدراسیون به مجموعه مدیریت معاونت ورزش همگانی اضافه شده که سه مورد شامل دانش آموزی، دانشجویی و کارگری و به عبارتی غیر وزارتی است.

به گفته شعبانی بهار معاونت در حمایت مالی هیئت ها دخالتی ندارد و تنها ارتباط با فدراسیون ها امورات اداری است.

وی با بیان اینکه این انتقال در ماهیت نحوه حمایت فدراسیون از هیئت ها تاثیر نداشته است، افزود: هدف از این انتقال توسعه ورزش و حرکت به سمت همگانی شدن آن است که در برخی رشته ها از جمله کونگ فو، نجات غریق و ورزش های رزمی این ظرفیت وجود دارد.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان پول توزیع شده به ورزش های همگانی را به مانند سابق به صورت متمرکز دانست که در اختیار ادارات استان ها قرار می گیرد.

شعبانی بهار تاکید کرد: ما به فدراسیون ها کمک می کنیم و وظیفه فدراسیون حمایت از هیئت ورزشی است و همه انتظارات ما این است که این ۹ فدراسیون به سمت همگانی شدن بروند.

وی در خصوص برخی اعزام ها از جمله اعزام هیئت های همگانی به ماکائو افزود: این اعزام بدون ارزیابی ورزشکاران انجام شده و با این موضوع برخورد خواهیم کرد.

این مسئول در خصوص وضعیت ورزش همگانی استان از روند رو به بهبود در این استان خبر داد و تاکید کرد: تنوع برنامه های برگزار شده قابل توجه است و انتظار نمی رفت این حجم برنامه در این استان اجرا شود.

شعبانی بهار تصریح کرد: استان اردبیل ظرفیت و سرمایه های قابل توجهی در ورزش همگانی دارد و ضروری است برنامه ریزی ها به سمت استفاده بهینه از ظرفیت ها معطوف شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار