استاندار مازندران گفت: با توجه به توانایی این استان در تولید ۲۰ درصد از نیاز مرغ کشور، شرایط خوبی برای تولید کنسرو مرغ در این استان وجود دارد.
کد خبر: ۴۲۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰ 01 June 2015
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ربیع فلاح‌جلودار بعد از ظهر امروز در جلسه تنظیم بازار، اظهار کرد: مازندران شرایط مناسبی در بخش تولید مرغ کشور دارد و از این‌رو می‌توانیم کنسرو مرغ را به عنوان یک محصول بازارپسند، در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهیم.

وی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، افزود: برپایی نمایشگاه‌های عرضه کالاهای اساسی به قیمت مناسب برای دسترسی آسان مردم به مواد خوراکی ضروری، منجر به کاهش التهاب بازار و رضایت‌مندی مردم می‌شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه 11 درصد تولید مرغ و 22 درصد جوجه‌ریزی کشور در مازندران انجام می‌شود، تصریح کرد: نیازمند نظارت بیشتر بر کنترل و مدیریت جوجه‌ریزی در صنعت مرغداری هستیم تا تولیدات استان به حد استاندارد یک تا 1.8 کیلوگرم برسد.

فلاح‌جلودار بیان کرد: مازندران توانایی افزایش تولید مرغ در کشور را دارد و حتی در صورت نیاز می‌تواند 11 درصد فعلی را به 20 درصد افزایش دهد.

وی ادامه داد: چهار درصد از تولیدات مرغ این استان برای مصرف شهروندان مازندرانی کافی است و هفت درصد باقی‌مانده، به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران نیز با اشاره به اهمیت استاندارد بودن وزن مرغ در صادرات خارجی و بازارپسندی آن، اظهار کرد: نباید بگذاریم که وزن مرغ از حد استاندارد فراتر برود و البته این مورد را به واحدهای مرغ گوشتی مازندران اعلام کردیم، به طوری که در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است.

دلاور حیدرپور از جوجه‌ریزی 12.5 میلیون تن در اسفندماه 93 خبر داد و گفت: این حجم بالا سبب شد تا صنعت مرغ از نیمه دوم فروردین 94 با افزایش تولید و نبود تقاضای کافی و قیمت پایین خرید مواجه شود، به طوری که فعالان این عرصه، در اردیبهشت‌ماه امسال با ضرر 6 میلیارد تومانی روبه‌رو شدند.

محمد محمدپور عمران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز با بیان اینکه کاهش 20 درصدی قیمت مرغ در مازندران از طرفی رضایت مشتریان را در برداشت و از طرفی ضرر به صنعت مرغداری بود، گفت: این کاهش قیمت، بین پنج تا 10 درصد بیشتر از نرم کشوری بود و مرغداران نیز متحمل خسارت‌های زیادی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار