رییس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی خلخال گفت: به لحاظ کثرت برنامه های قرآنی و کسب عناوین مختلف ملی ، انتخاب لقب دارالثقلین برای این شهرستان به شورای فرهنگ عمومی پیشنهاد شده و در صورت تصویب خلخال به این لقب مفتخر خواهد شد.
کد خبر: ۴۱۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰ 30 May 2015

 به گزارش ایرنا، خرم اشرفی در دیدار رییس ، مربیان و دست اندرکاران موسسه قرآن و عترت نسیم وحی خلخال افزود: بر اساس اعلام معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موسسه قرآنی نسیم وحی خلخال با بیشترین تعداد شرکت کننده در برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت موفق به کسب عنوان برتر در بین موسسات قرآنی زیرپوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور شده است.

این آزمون یازدهم اردیبهشت به صورت سراسری در کشور برگزار شد.

امام جمعه خلخال نیز گفت: کسب عنوان برترین موسسه قرآنی توسط موسسه قرآن و عترت نسیم وحی برای این شهرستان در سال جاری افتخار بزرگی است.

حجت الاسلام امیر رشتبری با بیان اهمیت پرداختن به قرآن در زندگی مسلمانان بیان کرد: کوچک ترین کم توجهی به این کتاب آسمانی انسان را به گمراهی و ذلالت هدایت خواهد کرد.

امام جمعه خلخال درگیری های اخیر در سوریه و عراق و حمله نظامی عربستان به کشور یمن را نتیجه بی توجهی به قرآن کریم دانست و افزود: حضور قرآن در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی همواره سربلندی و عزت مسلمین جهان را به همراه داشته است.

او با درخواست از مسوولان برای تامین اعتبارات و هزینه های موسسات قرآنی خلخال از تخصیص 200 میلیون ریال اعتبار از سوی شورای فرهنگ عمومی استان برای کمک به موسسه نسیم وحی خلخال خبرداد.

حجت الاسلام سید عدنان صادقی رییس موسسه قرآن و عترت نسیم وحی خلخال نیز با ارائه گزارشی از عملکرد قرآنی این موسسه گفت: در مسابقات سراسری امسال قرآن و عترت موسسه نسیم وحی خلخال با یک هزار و 275 نفر در این آزمون شرکت کرده بود که با توجه به جمعیت کل شهرستان و در مقایسه با تعداد شرکت کنندگان در سایر شهرستان های بزرگ رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داد.

وی اظهار کرد: موسسه قرآنی نسیم وحی خلخال از سال 1386 به طور رسمی کار خود را در زمینه بسط و توسعه فعالیت های قرآنی آغاز و به طور میانگین سالانه هفت هزار از علاقمندان به یادگیری رشته های مختلف قرآنی را جذب و آموزش داده است.

شهرستان خلخال در جنوب اردبیل واقع می باشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار