مدیر کل کشاورزی استان "قیزیل اودا" جمهوری قزاقستان خواستار توسعه همکاری با مازندران شد و گفت: زمینه‌های مناسبی برای ارتباط های اقتصادی و تجاری میان دو استان وجود دارد و خواسته ما نیز همکاری بیشتر دو استان است.
کد خبر: ۴۰۳۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲ 06 April 2017

 ایسنا، "باخت ژافانوف" در نشست هیئت اقتصادی استان قیزیل اودا با مدیران دستگاه های اجرایی و فعالان اقتصادی مازندران که در اتاق بازرگانی مازندران برگزار شد، اظهار کرد: روابط تجاری و سیاسی خوب ایران و قزاقزستان می تواند در افزایش روابط میان استان مازندران و استان قیزیل اودا تاثیرگذار باشد.

وی، ظرفیت های مازندران و قزیل اودا را در بخش های زراعت و دامداری خوب ارزیابی کرد و گفت: می توانیم برای سرمایه گذاری دو جانبه گام های مهمی برداریم و قطعا از حضور سرمایه گذاران مازندرانی استقبال می کنیم.

مدیر کل کشاورزی استان قیزیل اودا جمهوری قزاقستان، استان قیزیل اودا را قطب کشاورزی و دامداری قزاقستان دانست و تاکید کرد: ذخایر معدنی و نفتی قابل توجهی در استان قیریل اودا وجود دارد که می تواند برای سرمایه گذاران و شرکت های ایرانی جذاب باشد و نظر آن ها را برای فعالیت اقتصادی و تجاری جلب کند.

ژافانوف، با بیان اینکه مازندران دارای تجارب خوبی در زراعت برنج و دانه های روغنی است، تصریح کرد: امیدوارم با انتقال تجارب و ادوات مهم کشاورزی در افزایش تولید این دو محصول مهم در قزاقستان گام های مهمی برداریم که دو طرف از آن منتفع شوند.

وی افزود: در صنعت مرغداری نیز زمینه های خوبی در استان قیزیل اودا وجود دارد که خواستار همکاری فعالان مازندرانی در این بخش برای توسعه صنعت مرغداری در قیزیل اودا هستیم.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه مازندران هر سال 7 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی، زراعی، باغی و دامی تولید می کند، اظهار کرد: مازندران نیز قطب کشاورزی تولیدات دامی و کشاورزی ایران است و در بسیاری از رشته های تولیدی رتبه برتر را در کشور دارا است.

دلاور حیدرپور گفت: مازندران و قیزیل اودا دارای تولیدات مشترکی مانند برنج هستند که می تواند بسترهای خوبی برای همکاری های تجاری و اقتصادی ایجاد کند.

وی، زمینه های همکاری میان دو استان را انتقال تکنولوژی کشت برنج، تامین ماشین آلات کشاورزی و تامین مواد غذایی مانند محصولات کشاورزی، لبنیات، گل و گیاه زینتی و آبزیان برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار