تورهای نوروزی تهرانگردی سال ۹۶ با میزان ۷هزار نفر و ادامه‌ی این تورها تا پایان فصل بهار به دلیل حضور گرم و استقبال خوب شهروندان تهرانی درکنار سایر هموطنان شهرستانی دلگرمی بیشتری در برنامه ریزی این ستاد دارد.
کد خبر: ۴۰۲۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰ 05 April 2017

به گزارش تابناک : فرزاد هوشیارپارسیان  در نشست تشریح عملکرد اقدامات ستاد گردشگری شهرداری تهران در نوروز۹۶ اظهار کرد:

۱۰بسته تور گردشگری در قالب شمیران گردی، قلب تاریخی تهران؛ عودلاجان، سه برج(برج های میلاد، طغرل، آزادی)، تپه های عباس آباد، تورهای باغ گیاه شناسی، دریاچه شهدای خلیج فارس تا پایان فصل بهار با قیمت میانگین ۲۰هزار تومان روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می شود.

که البته علاقه مندان از طریق سامانه ۱۳۷، USSD *۱۳۷*۱۳۹۶# می توانند از این تورهای گردشگری اطلاع پیدا کرده و ثبت نام کنند.

با توجهه به همزمانی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و ماه مبارک رمضان در فصل بهار ، تورهای گردشگری متناسب با نمایشگاه کتاب در اردیبهشت ماه و تورهای شبگردی متناسب با ماه مبارک رمضان در خردادماه برگزار خواهد شد.

با توجه به اینکه ۳۰ نوع گردشگری در صنعت توریسم وجود دارد با برنامه ریزی‌های معین نسبت به امکان سنجی شهر تهران می توان ۲۷ نوع آنرا در در تهران به اجرا درآورد، با توجه به نشست های تخصصی تهران شناسی، برای برگزاری تورهای تهران گردی می توان از نظرات مشاوران استفاده کرده و همچنین از متخصصان نیز دعوت شود تا نظرات خود را در این رابطه اعلام کنند.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت:

تور حیات وحش و پرنده گردی با وجود ۶هزار نوع پرنده از جمله تورهایی است که در تهران قابلیت اجرا دارد و بر این اساس با همکاری مشاوان به دنبال راه اندازی تور پرنده نگری در پارک سرخه حصار هستیم که امیدواریم در آینده اجرایی شود.

در بررسی‌های صورت گرفته آمارها حاکی از آن است که حضور بیش از ۷هزار نفر در تورهای گردشگری نوروزی شهرداری تهران به ثبت رسیده است.

با توجه به استقبال گرم شهروندان در تورهای گردشگری این ستاد، در ایام نوروز ۹۶ ۷هزار و ۲۳۰نفر در این تورهای گردشگری شرکت کردند.

سال گذشته ۱۹مسیر گردشگری در ایام نوروز تعریف شده بود.ولی امسال ۲۴ تور گردشگری در قالب یک روزه، نیم روزه، پیاده روی و سبز(دوچرخه سواری) در بافت تاریخی تهران تدارک دیده شد که براساس نظر سنجی های انجام شده ۷۵درصد از گردشگران از تنوع مسیرها و قیمت پایین تورهای تهرانگردی رضایت داشتند.

سال گذشته ۶۰ درصد شرکت کنندگان در تورهای گردشگران شهرداری تهران از دیگر شهرهای ایران بودنداما امسال میزان ۴۶ درصد بود که نشان دهنده استقبال مردم شهر تهران از تورهای گردشگری است.

اتوبوس های ۲طبقه گردشگری بدون سقف (Hop-On-Hop)   در ایام نوروز ۹۶ با ظرفیت ۵۱ نفر در محور شمیران،۲ مسیر تجریش-پارک وی، نیاوران و منطقه ۱۲ میزبان گردشگران داخلی و خارجی بود.

 ۲ اتوبوس کروک(یک طبقه بدون سقف) نیز در ایام نوروز،۲ تا سه بار در روز به دلیل حجم زیاد تهرانگردان به ارائه خدمات مشغول بود.



منبع : ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار