کد خبر: ۳۸۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱ 24 May 2015
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز گفت: با تامین سوخت یارانه ای هواپیماهای منطقه ویژه اقتصادی پیام کرج و تجهیز پایانه گمرکی، صادرات در البرز رونق می یابد.
رحیم بنامولایی در گفتگو با مهر، اظهار کرد: فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام کرج از امتیازات استان البرز است که با داشتن پایانه گمرکی، نقش مهمی در توسعه صادرات از استان دارد.
وی گفت: یکی از مشکلات سال های اخیر این فرودگاه تامین سوخت یارانه ای هواپیماهای باری است که موانعی را برای صادرات کالا از این منطقه به وجود آورده است.
بنامولایی با اشاره به جایگاه استان در صادرات گل، میوه و سیفی جات گفت: البرز در سال های گذشته از استانهای پیشرو در صادرات میوه و تره بار بوده که با رفع مشکل سوخت یارانه ای هواپیماهای باری می تواند بار دیگر این جایگاه را به دست آورد.
وی ادامه داد: علاوه بر این، با تجهیز پایانه گمرک پیام، صادرات در استان رونق یافته همچنین این منطقه می تواند به مرکز واردات «آی تی» کشور تبدیل شود.
رئیس اتاق البرز حمایت از تولید و صادرات را نیازمند همدلی دانست و تاکید کرد: چنانچه سوخت هواپیماهای باری به شیوه یارانه ای تامین شود، صادرکنندگان از آن استقبال می کنند و توجیه اقتصادی دارد.
بنامولایی در پایان گفت: باتوجه به ارز آوری صادرات و اهمیت آن در توسعه اقتصادی استان امیدواریم برای حل این مسئله چاره اندیشی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار