عضو هیات رئیسه مجلس اظهار کرد: هم اکنون دو مسئله آب و برق در جزایر خلیج فارس به عنوان مهم ترین نیازهای مردم بشمار می رود که اگر بتوانیم در این دو بخش با سرمایه گذاری مناسب ثباتی نسبی را بوجود بیاوریم بدون شک توسعه آن شتاب بیشتری می گیرد.
کد خبر: ۳۸۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵ 24 May 2015
محمد آشوری رئیس مجمع نمایندگان استان در گفتگو با تابناک با بیان این که یکی از اولویت های اصلی نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بر مسئله رفع محدودیت های توسعه در جزایر از جمله کمبودهایی نظیر آب و برق است، اظهار داشت: کانون های مهم جمعیتی در خلیج فارس نظیر قشم و کیش و ابوموسی و دیگر جزایر نیازمند به توسعه زیرساخت های حوزه انرژی هستند و مسئله آب یکی از مهم ترین نیازهای آنها در دهه پیش رو است.

وی با اشاره به سیاست های توسعه جمعیتی کشورمان اظهار کرد: هم اکنون دو مسئله آب و برق در جزایر خلیج فارس به عنوان مهم ترین نیازهای مردم بشمار می رود که اگر بتوانیم در این دو بخش با سرمایه گذاری مناسب ثباتی نسبی را بوجود بیاوریم بدون شک توسعه آن شتاب بیشتری می گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از بومی سازی دانش شیرین سازی صنعتی آب در ابعاد وسیع در کشورمان خبر داد و گفت: برخی از شرکت های دانش بنیان در داخل توانسته اند سیستم های شیرین سازی توام با تولید برق را به طور کامل بومی کنند و این دستاورد می بایست به طور وسیع در سواحل جنوبی و جزایر کشورمان مورد بهره برداری قرار گیرد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، ابوموسی و بندرخمیر در خانه ملت تاکید کرد: مجلس آماده است تا در صورت نیاز دولت به مصوبه ای برای تسهیل خرید آب به صورت تضمینی از آبشیرین کن ها در این زمینه اقدام کند تا پروژه هایی که هم اکنون در جنوب کشور و با سرمایه گذاری قابل توجه بخش خصوصی ایجاد شده بتوانند با حداکثر توان برای تامین نیازهای مردم در مدار تولید قرار گیرند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار