استاندار مازندران گفت که در دولت تدبیر و امید حدود پنج هزار و 500 طرح نیمه‌تمام و کوچک ومتوسط شهری و کلان ملی به ارزش چهار هزار و 500 میلیارد تومان در این استان به بهره برداری رسیده است .
کد خبر: ۳۷۴۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱ 08 February 2017
 ' ربیع فلاح ' سه‌شنبه شب در آئین افتتاح همزمان هفت طرح شهری در آمل افزود : سهم شهرستان آمل از این اعتبارات برای بهره برداری طرح های نیمه تمام بیش از 440 میلیارد تومان بوده است.
وی ادامه داد : در سال جاری که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نامگذاری شده ، اولویت مجموعه استان بر تکمیل هرچه سریع تر طرح های نیمه تمامی است که توجیه اقتصادی دارد .
استاندار مازندران گفت : در این رابطه و در راستای سیاست حمایتی دولت در قالب بسته های حمایتی رونق واحدهای تولیدی و صنعتی به حدود 945 واحد تولیدی دارای رکود و مشکل نقدینگی در بخش کشاورزی و صنعتی استان تسهیلات پرداخت شده است.
 
وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم برای تسریع در تکمیل چهارخطه کردن جاده هراز ، سوادکوه و آزاد راه شمال تاکنون بیش از 550 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است ، اضافه کرد : در جاده سوادکوه در همین هفته یک از تونل های ساخته شده که مهم ترین بخش مراحل پایانی کار تعریض این جاده بوده و بقیه مراحل اجرا نیز حداقل تا اوایل سال 96 به طور کامل تکمیل وبهره برداری خواهد شد.
** پرداخت 600 میلیارد تومان اعتبار ارزش افزوده به شهرداری های استان
استاندار مازندران همچنین با بیان اینکه امروز شهرداری های استان تلاش های قابل قبولی را درجهت تامین نیازهای شهروندان انجام داده اند، گفت : شهرداری آمل انصافا در بسیاری از حوزه ها در مقایسه با دیگر شهرداری های هم ردیف خودش با همراهی شورای اسلامی این شهر عملکرد قابل قبولی داشته و در این مدت توانسته طرح های زیادی را در حوزه زیباسازی و توسعه فضای سبز شهری اجرا کند.
وی اضافه کرد: از محل اعتبارهای ارزش افزوده امسال بیش از 600 میلیارد تومان به شهرداری‌های استان پرداخت شده که توانسته بخشی از مشکلات مالی آنها را برطرف کند.
فلاح با بیان اینکه در شهرستان آمل، میان مدیران شهری اتحاد و همدلی خوبی وجود دارد و از این نظر در میان شهرهای استان ممتاز است ، گفت : این در حالی است که بیشتر شهرهای استان به واسطه اختلاف مدیران شهرستانی و شهری ، طرح های توسعه ای شهری و خدمت رسانی به شهروندان متوقف ماندند.
** حاشیه رودخانه هراز برای طرح گردشگری به شهرداری واگذار می شود
استاندار مازندران همچنین درپاسخ به درخواست نائب رییس شورای اسلامی شهر آمل در خصوص واگذاری حاشیه رودخانه هراز به شهرداری آمل گفت که در تماسی که با یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران داشتم، واگذاری کامل مسیر هشت کیلومتری عبوری رودخانه هراز از داخل شهر آمل به شهرداری آمل واگذار خواهد شد و این شهرداری باید مطالعات این طرح را همکاری شرکت آب منطقه ای استان انجام دهد.
وی افزود : در بخش مدیریت پسماند زباله شهری آمل نیز با پیگیری هایی که انجام شده ساخت کارخانه زباله سوز با مشارکت شرکت ژاپنی با فناوری جدید به صورت پایلوت درآمل اجرا خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، با حضور استاندار مازندران هفت طرح خدماتی و زیباسازی شهری آمل شامل پارک بیدستان با مساحت هفت هزار و245 مترمربع، پارک افرا به مساحت یکهزار و800مترمربع، بازسازی پارک فرهنگ شهر، ساخت وزیباسازی میدان علویان در ورودی شهر، ساخت مناره در بلوار مدرس، همسطح سازی تابلوهای تبلیغاتی هسته مرکزی شهربه طول 823متر و زیرسازی وسنگ فرش پیاده روهای هسته مرکزی شهر با 11هزار مترمربع به بهره برداری رسید.
شهرداری آمل برای اجرای این طرح ها بیش از 37 میلیارد ریال هزینه کرد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار