مدیرکل گمرکات مازندران با اشاره به راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی در استان از افزایش درآمد گمرکات مازندران به یکهزار و 700 میلیارد ریال در 10 ماهه امسال خبر داد.
کد خبر: ۳۷۱۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵ 01 February 2017
ابوالقاسم یوسفی نژاد عصر چهارشنبه در آئین تجلیل از کارکنان اداره گمرکات مازندران به مناسبت سالروز روز جهانی گمرک در نوشهر اظهار داشت : با راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی در گمرکات استان با وجود کاهش واردات شاهد افزایش درآمد گمرکات مازندران و رسیدن آن به یک هزار و 727 میلیارد در 10 ماهه امسال هستیم.
وی تصریح کرد: 555 میلیارد ریال از درآمد کمرگات مازندران امسال به صورت ضمانت نامه از تجار دریافت شده است که کمک خوبی در این راستا به تجار استان شده است.
یوسفی نژاد گفت : 400 میلیارد ریال نیز مالیات ارزش افزوده 9 درصد نیز در این مدت از سوی گمرکات مازندران دریافت شد.
 
وی با اشاره به دستاوردهای گمرکات مازندران در دولت تدبیر و امید افزود : گمرک با الکترونیکی کردن تمامی امور گمرکی ، اجرای سامانه جامع امور گمرکی و پنجره تجارت فرامرزی در جهت آسان سازی امور گمرکی گام برداشت.
استاندار مازندران نیز در این آئین گمرک را یکی از مهم ترین فرآیندها در بخش اقتصادی در توسعه صادرات واردات دانست و گفت : گمرک با الکترونیکی شدن در فرآیندهای صادرات و واردات کالا تسهیل شده است.
ربیع فلاح افزود : با راه اندازی سامان جامع امور گمرکی در دولت یازدهم درآمد قاچاق از 25 میلیارد دلار به 15 میلیارد دلار کاهش یافت که دستاورد بزرگ محسوب می شود.
وی خواستار برنامه ریزی برای جلوگیری از هرگونه کالای قاچاق از سوی دستگاه های ذیربط شد.
 
استاندار مازندران بندر نوشهر را قدیمی ترین بندر مازندران عنوان کرد و افزود: با فراهم کردن زیر ساخت های لازم همچون راه دسترسی این بندر مهم از بن بست خارج شود و از سوی دیگر مشکل ترافیک کامیونها نیز بر طرف شود تا شهر نوشهر همچون گذشته به عنوان عروس شهرهای ایران بدرخشد.
وی بر لزوم توجه به سرمایه گذاران سایر نقاط دنیا برای سرمایه گذاری در استان تاکید کرد و گفت : برای صادرات نیز باید نگاهی هم به سایر نقاط دنیا نه تنها کشورهای نزدیک ایران داشت.
فلاح از مسئولان خواست با فراهم کردن امکانات لازم رمینه را بر حضور پررنگ تر بخش خصوصی ایجاد کنند و از سخت گیری های غیر ضروری در این زمینه نیز خودداری کنند.
استان مازندران دارای پنج گمرک در بنادر امیرآباد، فریدونکنار و نوشهر و شهرهای آمل و ساری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار