رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان مركزي؛
تابناک مرکزی: سرگرد نوروزی با اشاره به فراگير شدن فضاي مجازي ضرورت افزايش آگاهي و بينش عمومي را در اين حوزه مورد تاكيد قرار داد و گفت:‌ درفضاي سايبري محتواهايي بسيار در موضوعاتي كه مغاير با ارزش هاي اسلامي و انساني است به چشم مي خورد و بسياري از افراد در خصوص نوع كاربري اين فضا به خوبي آشنا نيستند.
کد خبر: ۳۶۷۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱ 26 January 2017

به گزارش تابناک مرکزی، سرگرد"مصطفي نوروزي" رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان مركزي در همايش مقابله با آسيب هاي پيش روي خانواده ها در فضاي مجازي در سالن زيتون هلال احمر با اشاره به فراگير شدن فضاي مجازي ضرورت افزايش آگاهي و بينش عمومي را در اين حوزه مورد تاكيد قرار داد و گفت:‌ درفضاي سايبري محتواهايي بسيار در موضوعاتي كه مغاير با ارزش هاي اسلامي و انساني است به چشم مي خورد و بسياري از افراد در خصوص نوع كاربري اين فضا به خوبي آشنا نيستند.

وي افزود:‌ بسياري از شهروندان در جامعه ما به نوعي از شبکه هاي اجتماعي استفاده مي‌كنند و نكته اي مهم در استفاده از فضاي مجازي اين است كه به هيچ كس اعتماد نكرده وعكس، اسم و مطالب محرمانه وشخصي‌ از طريق اين شبكه‌ها رد و بدل نشود.

اين مقام انتظامي تاكيد كرد: اگر از شخصي که نمي شناسيد پيام دوستي دريافت كرديد بايد با هوشياري بيشتري عمل كنيد، زيرا در فضاي مجازي دوست شدن با شخصي که در دنياي واقعي او را نمي شناسيد مانند باز کردن درب، براي انواع تهديدها از جمله هکرها مي باشد.

سرگرد نوروزي تصريح كرد:‌ زماني که از سايتي بازديد مي‌کنيد، که اطلاعاتي نظير آدرس منزل، اسم و فاميل و آدرس پست الکترونيکي، شماره تلفن و... را مي خواهند،بايد مراقب باشيد اين اطلاعات براي شرکت هايي که مي خواهند محصولات خود را براي آنها تبليغ کنند و يا مي خواهند هويت شخص را در محيط مجازي دزديده و غارت کنند، بسيار با ارزش است،پس بايد به اين موضوع آگاه باشيد و اين اطلاعات را در دسترس اين گونه سايت ها قرار ندهيد.

وي بر ضرورت ايجاد مراقبت و ارتقاء ضريب امنيت براي استفاده كودكان در اين فضا با توجه به كنجكاوي آنان و علاقه به وبگردي آنان تاكيد كرد و بيان داشت: مواجهه شدن با موج اطلاعات و بستر برقراري ارتباط كودكان با افرادي كه قصد سوء استفاده و يا تجاوز به حريم خصوصي و شخصي آنها را داشته باشند، بسيار مهم است و خانواده ها بايد نسبت به اين موضوع حساسيت ويژه داشته باشد.

رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان مركزي تاثير پذيري از فضاي مجازي، امكان تهديد و زور گيري سايبري را نيز از ديگر تهديدات در فضاي مجازي خواند و گفت: لازم است خانواده ها به نقش حياتي خود در برابر فرزندان آگاه باشند تا بتوانند الگوهاي صحيح رفتاري را در مورد فرزندان خود اعمال كنند .

وي افزود:‌ والدين دستگاه ها الكترونيكي كه فرزندان استفاده مي كنند را در منظر حضور ديگر افراد خانواده قرار داده تا از اقدامات فرزندان آگاهي داشته باشند چرا كه آثار سويي كه در ذهن فرزندان بجا مي ماند غير قابل جبران خواهد بود.

نوروزي در ادامه در خصوص نحوه استفاده از گوشي هوشمند نيز گفت:‌ بايد اطلاعات خود را نسبت به استفاده از اين وسيله افزايش دهيم و با حفظ و تغيير به موقع رمزها و پسوردها،خود را از خطرات مصون نگه داريد.

وي ادامه داد:‌ روي هر لينكي كه از طرف فردي ناآشنا ارسال ميشود كليك نكنيد، چراكه با كليك لينك ممكن است بدافزار نهفته در لينك مورد نظر، عكس و ديگر اطلاعات شما را سرقت و دستمايه‌ي اخاذي و ديگر نيات سوء خود قرار دهد.

رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان مركزي با اشاره به اینکه عكس و فيلم‌هاي خصوصي خود را به هيچ عنوان در اختيار ديگران حتي نزديكان و اقوام خود قرار ندهيد تاكيد کرد: اجازه فيلم‌برداري و عكس‌برداري از مجالس خصوصي خود را به ديگران ندهيد و از ذخيره كردن اطلاعات خصوصي نظير: فيلم و عكس، بر روي تلفن‌همراه تبلت و لپ تاپ پرهيز كنيد.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: زمان مراجعه به آتليه و عكاسي‌ها دقت نماييد، مركز موصوف داراي مجوزهاي مربوطه باشد چراكه احتمال سوءاستفاده از عكس‌‌هاي مشتري‌ها وجود دارد. بوي‍ژه عكس‌هاي خصوصي و خانوادگي و اين از آسيب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هايي است كه مي‌تواند زمينه‌ساز بروز و ظهور آسيب‌هاي عميق‌تر باشد.

در حاشيه اين همايش، نمايشگاه پيشگيري از آسيب هاي فضاي مجازي توسط مركز مشاوره آرامش معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان مركزي برگزار شد و بروشور و اقلام آموزشي ديگر نيز به شركت كنندگان در همايش ارائه شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
جلوی مواد رو بگیرید و گرانی و بیکاری رو ...چرا اینقدر میترسید از شبکه های اجتماعی....عصر تکنولوژی هست و نمیتونید جلوش رو بگیرید مردم هم عقل دارند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار