معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با تاکید بر ثبت آثار معنوی ملموس در جامعه، گفت: قله دماوند به ثبت جهانی شدن نزدیک شده است.
کد خبر: ۳۶۷۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱ 26 January 2017
 به گزارش تابناک مازندران،  محمد حسن طالبیان پیش از ظهر امروز در دومین روز کنگره ملی تاریخ معماری ایران در دانشگاه مازندران، اظهار داشت: چهارمین کنگره ملی تاریخ معماری ایران سال اینده دربم برگزار می‌شود.
 
وی افزود: قبل از این رویداد تصمیم گرفتیم کنگره‌های استانی را برگزار کنیم و همه استان‌ها میزبان این رویداد باشند.
 
معاون میراث فرهنگی کشور با اشاره به اینکه کتاب مجموعه مقالات میراث فرهنگی و معماری و شهرسازی مربوط به همه دستگاهها و مردم است، تصریح کرد: همگان باید دغدغه این موضوع حیاتی را داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه گردشگران خارجی که برای هویت تاریخی به ایران سفر می‌کنند باید این داشته‌ها را حفظ و احیا کنند، افزود: مهندسان ما باید به آگاهی برسند و برای معماری بومی ارزش قائل شوند.
 
طالبیان تاکید کرد: کنگره تاریخ معماری تلنگری برای جامعه امروز است تا آرامش به رندگی مردم بازگردد.
 
وی بیان کرد: موضوعاتی بسیار مهم و کاربردی را در کنگره مورد لحاظ قرار دادیم تا جریانی در کشو برای توجه به میراث فرهنگی در زندگی امروز شکل بگیرد.
 
طالبیان با بیان اینکه ثبت جهانی دماوند را دنبال می‌کنیم، تاکید کرد: دماوند نماد و نشانه ایران است ولی متاسفانه دست درازی‌هایی به طبیعت آن شده است.
 
وی با تاکید بر حفظ میراث طبیعی گفت: پرونده این ثبت در حال جمع‌آوری و تدوین است.
 
درخواست برای ثبت جهانی سقاتالار
 
ابولفضل نیکو بیان، دبیر اجرایی کنگره نیز در این همایش از معاون میراث فرهنگی کشور خواست تا زمینه ثبت جهانی سقاتالار که معماری منحصر به فرد مازندران است نیز فراهم شود.
 
 در این کنگره از کتاب مجموعه مقالات کنگره توسط معاون میراث فرهنگی کشور و مدیرکل میراث فرهنگی مازندران رونمایی و از چهره‌ها و مقالات برتر کنگره با اهدای تندیس قدردانی  شد.
 
کنگره تاریخ معماری مازندران عصر پنجشنبه با برگزاری کارگاه‌های تخصصی در دانشگاه هنر و معماری دانشگاه مازندران به کار خود پایان می‌دهد.
برچسب ها: قله دماوند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار