کد خبر: ۳۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲ 08 February 2015

همزمان با ایام الله دهه فجر، صندوق قرض الحسنه دانشجويان استان البرز در مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج افتتاح شد.
اين مراسم، عصر روز گذشته(18 بهمن)  با حضور مديرعامل موسسه قرض‌الحسنه دانشجويان ايران، رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی و مسئولان دانشگاه جامع علمی کاربردی و جهاد دانشگاهی استان البرز برگزار شد.
در این مراسم، غلامعلی نيستانی، مدير عامل موسسه قرض‌الحسنه دانشجويان ايران گفت: صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران سالیان سال است که فعالیت می‌کند و سابقه افتتاحیه چند دفتر و شعبه در دانشگاه را داشته‌ایم و آنچه اهمیت دارد توان جذب منابع است.
وی گفت: اگر بتوانیم مشارکت‌های مردمی و کمک خیّرین را داشته ‌باشیم و مسوولین بخشی از سرانه فرهنگی را به این بخش اختصاص دهند این کار خیرو خداپسندانه در استان توسعه می‌یابد.
به گزارش ايسنا نیستانی به سرمایه‌گذاری منابع فرهنگی در بخش صندوق قرض الحسنه تأکید کرد و ادامه داد: بعضاً هزینه‌های زیادی در برخی فعالیت‌ها متحمل می‌شویم، در حالی که اگر این هزینه‌ها در حوزه صندوق قرض‌الحسنه صورت گیرد، اثرگذاری آن بیشتر است و ضمن آن که فعالیت انجام می‌شود، پس از دوره کوتاهی سرمایه نیز برمی‌گردد.
وی ادامه داد: با برگزاری برنامه‌های مختلف می‌توانيم دانشگاهیان و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها را به همکاری در صندوق دعوت کنیم و منابع مالی خيّران را جمع‌آوری کرده و در اختيار دانشجويان قرار دهيم تا اين منبع مالی برای دانشجو موجب ايجاد سرمايه  و در نهايت منجر به كار، فعاليت و توليد شود.
نیستانی در پایان گفت: سعی می‌کنیم از منابع حساب دفتر مرکزی در اختیار شعبه استان البرز قرار گیرد و ان‌شاءالله این صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان برای همه دانشگاه‌های استان‌ها فعال شود و مسئولین استان و خیّرین در چرخش و فعالیت این صندوق سهیم باشند.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان البرز نیز در این مراسم گفت: اولین صندوق قرض الحسنه دانشجویان ایران وابسته به جهاد دانشگاهی استان البرز فعالیت خود را با هدف تأمين نقدينگي و رفع نيازهاي ضروري دانشجويان و پرداخت تسهيلات به دانشجويان در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج داير گرديده است.
دکتر سیدعلی‌اکبر هاشمی‌راد افزود: امید است با حمایت دانشگاهیان و خیّرینی که مایل هستند در زمینه حمایت از دانش خدمت کنند بتوان  این منشأ خیر را در دانشگاه‌های استان البرز با راه‌اندازی دفاتر صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران توسعه داد.
وی گفت: صندوق قرض‌الحسنه استان البرز با پیش زمینه‌ای که در چند سال اخیر در واحد خوارزمی داشته، شکل گرفته و بعد از شکل‌گیری جهاد دانشگاهی البرز در قالب استانی راه‌اندازی شد.
هاشمی‌راد افزود: در سال گذشته با اخذ مجوز دفتر استانی، فعالیت این دفتر به صورت آزمایشی شروع شد و در دوره آزمایشی حدود 60 تن از دانشجویان استان از تسهیلات وام قرض‌الحسنه این صندوق بهره‌مند شدند.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان البرز در پایان تصریح کرد: فعالیت در صندوق قرض الحسنه خداپسندانه است و ما را ترغیب می‌کند که قدم‌های بزرگتری برداریم و با افتتاح رسمی در این مرکز و با مذاکره بیشتر بتوانیم به دانشگاه‌های دیگر استان نیز خدمات ارائه بدهیم.
دکتر عبدالرضا مجدالدین، رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی نیز در آیین گشایش صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان استان البرز یادآور شد: مرکز آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرج در زمینه هنر فعال است و زمینه توسعه فعالیت‌های هنری در این مرکز فراهم است که با گسترش فضای فیزیکی این مرکز می‌توان فعالیت‌های این مرکز  را توسعه داد.
وی گفت: با بیان این‌که آموزش ict مأموریت اول در مراکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی است گفت: توسعه رشته‌های ict و رشته‌های فرهنگی و هنری مأموریت دانشگاه جامع علمی کاربردی است.
مجدالدین افزود: موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی از ریاست مرکز و جهاد دانشگاهی البرز حمایت می‌کند تا با گسترش فضای فیزیکی دانشگاه رشته‌های هنری را گسترش دهند و در بخش آموزش Ict  نیز پیشرفت‌های قابل قبولی داشته باشند.
وی در پایان گفت: صندوق قرض‌الحسنه برای حمایت مالی از دانشجویان کار خیر و اثرگذاری است و امید است در دانشگاه‌های دیگر نیز توسعه پیدا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار