معرفی کود هوشمندی که نیترات موجود در محصولات کشاورزی را از بین می برد در ششمین نمایشگاه بین المللی محصولات کشاورزی، فناوری، ارگانیک و صنایع وابسته صورت گرفت.
کد خبر: ۳۳۹۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸ 06 December 2016
یکی از شرکت های حاضر در نمایشگاه ششمین نمایشگاه بین المللی محصولات کشاورزی، فناوری، ارگانیک و صنایع وابسته که به تولید انواع کود های هوشمند فعال است  با معرفی کانی  زیولیت که در سال ۱۷۵۶ کشف و در سال ۱۹۶۵ کاربردهای جادوی آن در تغذیه و بهداشت محیط دام و  طیور و آبزیان کشف و تبیین شده است گفت: این کانی با کاهش ۳۰ تا ۷۰ درصدی آب، کاهش مصرف کودهای شیمیایی، اصلاح و پاکسازی خاک، کود و پساب ها و... نتایج مثبتی در کاهش معضلات کشاورزی دارد؛ این ماده که  بیش از ۸ سال است که تجاری سازی شده  و در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

به گفته ابراهیمی فر، کارشناس این شرکت جذب فلزات سمی و سنگین از مهمترین ویژگی های کانی زیولیت است.

ابراهیمی فر با بیان اینکه با استفاده از زیولیت تنها مدت ۲۰ روز برای آماده سازی کود زمان لازم است افزود: این کود که حتی بوی نامطبوع کودهای معمول را هم ندارد نیترات موجود در صیفی جات و سبزیجات را هم از بین می برد.

به گفته وی خاصیت سوپر جاذبی زیولیت این کود هوشمند نگه داری آب در خاک را افزایش می دهد و علاوه بر این به حبس مولکولی فلزات سنگین می پردازد.

شایان ذکر است این ماده بسیار ارزان قیمت  است و تنها با یک بار مصرف در مزارع جاذب خواهد بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار