مدیرکل سیاسی استانداری مازندران:
مدیرکل سیاسی انتخاباتی استانداری مازندران در مورد ایجاد منطقه آزاد در استان، گفت: در حال حاضر هنوز تصمیم قطعی برای احداث منطقه آزاد در بندر امیرآباد گرفته نشده است و در مرحله مطالعه است.
کد خبر: ۳۳۷۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵ 01 December 2016
به گزارش تابناک مازندران، به نقل از بلاغ، جعفر قمی اویلی در گفت‌وگویی در مورد برنامه‌ریزی برای ایجاد منطقه آزاد در مازندران، اظهار کرد: ایجاد مناطق آزاد و مکان‌یابی آنها توسط دولت و بر اساس زیرساخت‌های هر منطقه انجام می‌شود.
 
وی افزود: بندر امیرآباد زیرساخت‌های مناسبی برای ایجاد منطقه آزاد دارد که نزدیکی به تجهیزات حمل‌ و نقل ریلی و هوایی از آن جمله است و اینها همگی امتیازاتی است که کشتی‌های خارجی را به بارگیری در آن ترغیب می‌کند.
 
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران درباره شرایط ایجاد منطقه آزاد در نوشهر، گفت: بندر نوشهر شرایط ویژه‎‌ای دارد، برای مثال برای احداث کارخانجات و بازارهای ساحلی که برای منطقه آزاد مورد نیاز است در نوشهر با مشکل روبرو هستیم.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: نوشهر ظرفیت گردشگری بسیار خوبی دارد و باید در زمان مناسب از آن استفاده کرد.
 
قمی اویلی به مطالعات انجام شده در مورد مکان‌یابی مناطق آزاد اشاره کرد و یادآور شد: قبل از اعلام منطقه آزاد در یک مکان، در مورد گزینه‌های موجود مطالعات آمایش سرزمینی به طور کامل انجام شده و بهترین گزینه انتخاب می‌شود.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر هنوز تصمیم قطعی برای احداث منطقه آزاد در بندر امیرآباد گرفته نشده است و در مرحله مطالعه است، اما اگر هم این منطقه در شرق استان ایجاد شود، از ظرفیت‌های گردشگری غرب مازندران نیز استفاده می‌شود، به طور کلی منطقه آزاد به سود تمام استان است نه یک منطقه خاص.
 
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران با بیان اینکه در چنین مواردی باید با نگاه کارشناسی نگریست، اظهار کرد: نوشهر از سال‌های دور یک بندر استراتژیک بوده و هست، اما قابلیت‌هایی که برای آن تعریف شده است با منطقه آزاد متفاوت است.
 
این مسئول با رد کردن شایعات در مورد اعمال نفوذ استاندار در معرفی بندر امیرآباد به عنوان منطقه آزاد، تأکید کرد: این مسأله در حیطه اختیارات استاندار نیست و ساز و کار خاص خود را در سازمان مناطق آزاد کشور و هیئت دولت و مصوبه مجلس شورای اسلامی دارد و نمی‌توان در مورد آن در استان تصمیم‌گیری کرد.
 
قمی اویلی تصریح کرد: علاوه بر اینکه در نزدیکی بندر امیرآباد زمین‌های مناسب زیادی با قیمت بسیار ارزان‌تر از نوشهر یافت می‌شود، این بندر موانع زیست‌محیطی بسیار کمتری نسبت به نوشهر دارد.
 
وی در پایان گفت: نباید با نگاه منطقه‌ای به این مسأله نگریست و باید به خاطر داشت ایجاد منطقه آزاد در هر بخش از مازندران که باشد، در نهایت موجب توسعه تمام استان می‌شود و اشتغال برای تمام شهرها به همراه خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار