استاندار همدان برنامه دولت برای سدسازی و تشویق بخش خصوصی را حمایتی دانست و افزود: در حال حاضر سد نعمت‌آباد با 47 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.
کد خبر: ۳۲۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹ 08 May 2015
 استاندار همدان از تعدادی پروژه عمرانی نیمه‌تمام شهرستان اسدآباد بازدید کرد. 

به گزارش فارس ، استاندار همدان از پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان اسدآباد بازدید کرد. این پروژه‌ها شامل کارخانه گندله‌سازی، محور راه داشبلاغ ـ اسدآباد، آبیاری تحت فشار، سد نعمت‌آباد، تصفیه‌خانه فاضلاب و انتقال پساب آن، شهر آجین و سه راهی محور اسدآباد ـ سنقر و اسدآباد ـ کنگاور، کنارگذر، بیمارستان قائم(عج) و کارخانه رب گوجه‌فرنگی است. 

همچنین دو طرح بهسازی روستای منورتپه و آبیاری تحت فشار روستای دوبراله با حضور استاندار همدان به بهره‌برداری رسید. 

در حاشیه این بازدید استاندار همدان با بیان اینکه شهرستان اسدآباد در اجرای طرح آبیاری تحت فشار رتبه نخست استان را دارا است، اظهار کرد: اجرای این طرح یکی از برنامه‌های دولت بوده که به خوبی انجام شده است. 

محمدناصر نیکبخت تصریح کرد: جهاد کشاورزی استان در اجرای طرح آبیاری تحت فشار خوب عمل کرده و چیزی به پایان تحقق تعهدات آنان در اجرای این طرح نمانده است. 

وی تغییر نحوه آبرسانی مزرعه 70 هکتاری روستای دوبراله به صورت مدرن را یکی از برنامه‌های موفق دولت خواند و افزود: جهاد کشاورزی برای اجرای این طرح تلاش‌های خوبی داشته است. 

استاندار همدان در خصوص سد نعمت‌آباد نیز گفت: سدهای استان همدان سدهای کوچک و البته تأثیرگذار هستند. 

وی برنامه دولت برای سدسازی و تشویق بخش خصوصی به این امر را حمایتی دانست و افزود: در حال حاضر سد نعمت‌آباد با 47 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست. 

نیکبخت با اشاره به اینکه اعتبارات سال گذشته برای تکمیل سد نعمت‌آباد کافی نیست، خاطرنشان کرد: امسال برای تکمیل آن اعتباراتی را اختصاص خواهیم داد. 

وی در خصوص بهره‌برداری از سد نعمت‌آباد نیز گفت: طبق تعهد پیمانکار این پروژه طی دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. 

رئیس جهاد کشاورزی همدان هم اجرای آبیاری تحت فشار را یکی از طرح‌های بزرگ خواند و اظهار کرد: اجرای کامل این طرح در مزارع استان می‌تواند به صرفه‌جویی مصرف آب کمک شایانی کند. 

علیرضا رنجبرضرابی با بیان اینکه با اجرای طرح آبیاری تحت فشار یک هکتار تا 4 هزار هکتار صرفه‌جویی آب داریم، افزود: باید تمام اراضی آبی استان به این سیستم مجهز شوند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار