همخوانی نیازهای کشور اوکراین با ظرفیت ها و توانمندی های تولیدی و صادراتی استان البرز و بالعکس از جمله صادرات کشور ما به اوکراین میوه، تره بار،خشکبار، دارو، مصنوعات از چدن، پلاستیکی و... حفظ بازار ایران و گسترش روابط تجاری از اهداف این همکاری ها بشمار می رود.
کد خبر: ۳۰۸۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲ 08 October 2016

سیدحمید طهائی صبح شنبه در جلسه شورای اداری مدیران تولیدی استان ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) گفت: در کنار شورای اداری استان که مدیران دستگاه های اجرایی هستند، جای خالی نشستی با جمع مدیران تولیدی و اقتصادی استان در بخش خصوصی و دولتی وجود داشت.

وی تصریح کرد: یکی از دغدغه های خاطر مسئولان نظام اسلامی اقتصاد و اشتغال است،که در رأس مقام معظم رهبری قرار دارند.

استاندار البرز تأکید کرد: تمام دست اندرکاران امر با اهتمام ویژه ای باید به مدیران تولیدی و اقتصادی بنگرند چرا که نقش آفرین اصلی این قشر هستند.

طهائی اقتصاد و اشتغال ریشه دار در کاهش مفاسد و آسیب های اجتماعی دانست و گفت: بر طرف شدن این دو دغدغه بالندگی جامعه را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به بهره مندی از ایده های فکری مدیران اقتصادی افزود: توسعه کسب و کار مدیران اقتصادی و واحدهای تولیدی به ویژه در بخش خصوصی باید در اولویت کار قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه ملی توانمندی های اقتصادی جمهوری اسلامی در اوکراین که آذر ماه سالجاری برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: برگزاری این نمایشگاه با توجه به ظرفیت های صنعتی و کشاورزی دو طرف،فرصت ویژه ای است برای ورود به بازار اروپا از دروازه های اقتصادی خواهد بود.

براساس این گزارش، شورای مدیران اقتصادی استان به ریاست استاندار البرز، هر ماه یکبار با هدف پرداختن به مسائل مرتبط با تولید، صنعت و تجارت برگزار خواهد شد.مصوبات این شورا در دبیرخانه(معاونت اقتصادی استانداری) بررسی و مورد پیگیری قرار می گیرد تا تصمیم سازی برای تصمیم گیران استان باشد.

لازم به توضیح است، به منظور گسترش روابط تجاری و اقتصادی و شناسایی بازار هدف بین دو کشور جمهوری اسلامی و اوکراین، نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران آبان ماه سالجاری در شهر کی یف برگزار خواهد شد، با همین هدف صبح امروز استاندار البرز میزبان سفرای اوکراین بود.

سیدحمیدطهائی در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی طی نشست مشترک با محمد بهشتی منفرد سفیر ایران در اوکراین و سرکی بوردینیاک سفیر اوکراین در جمهوری اسلامی،گفت: با رایزنی های دولت تدبیر و امید، در راس آن ریاست محترم جمهوری و و وزرای اقتصادی دولت،روز به روز روابط سیاسی و تجاری ما در سطح جهان رو به گسترش است و بعد از سالها سایه تحریم بر سر حوزه اقتصادی، امروز فرصت خوبی برای توسعه روابط و ارتباطات اقتصادی برای ایران و کشورهای طرف فراهم شده است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران در اوکراین افزود: به منظور گسترش روابط تجاری و اقتصادی و شناسایی بازار هدف بین دو کشور جمهوری اسلامی و اکراین، نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران به میزبانی البرز در شهر کی یف برگزار خواهد شد.

طهائی با بیان اینکه البرز ظرفیت های ویژه و منحصر بفردی دارد،خاطرنشان کرد: استان البرز بخشی از پایتخت بوده است،بنابراین بخشی از پتانسیل های پایتخت در دسترس قرار دارد، مانند فرودگاه پیام که تنها فرودگاه کارگرو بین المللی است، از سویی دسترسی به کرویدور راه ها و استقرار مراکز علمی و تحقیقاتی، پتانسیل های صنعت و کشاورزی، نیروگاه ها و هاب دارویی کشور موقعیت های شاخصی را فرا روی سرمایه گذاران قرار داده است.

وی افزود: استراتژی ما در گسترش روابط اقتصادی، دنبال منفعت رسانی به دو طرف خواهد بود.

براساس این گزارش،وجود اراده سیاسی دو کشور در خصوص گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری، حضور 4 هیات تجاری – اقتصادی در سال 94 و تمایل آنها برای ادامه روابط تجاری و اشتیاق برای خرید کالاهای ایرانی هدف از برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران به میزبانی البرز در شهر کیف است.

همخوانی نیازهای کشور اوکراین با ظرفیت ها و توانمندی های تولیدی و صادراتی استان البرز و بالعکس از جمله صادرات کشور ما به اوکراین میوه، تره بار،خشکبار، دارو، مصنوعات از چدن، پلاستیکی و... حفظ بازار ایران و گسترش روابط تجاری از اهداف این همکاری ها بشمار می رود.

وجود زمینه های همکاری در خصوص کشت فرا سرزمینی در کشور اوکراین با توجه به خاک حاصلخیز و حضور بزرگترین تولید و صادرکنندگان سبزی و صیفی کشور در استان البرز از مزیت های این همکاری است.جمهوری اسلامی سالیانه 61 میلیون دلار صادرات به اکراین دارد. در سال 94 صادرات ایران 17 میلیون دلار بوده است.اوکراین در حال حاضر شرایط عضویت در اتحادیه اروپا را برای خود ایجاد کرده و فرصت صادرات مجدد کالاهای ایرانی به اروپا را می تواند فراهم کند.

نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به میزبانی البرز از 5 لغایت 8 آبان ماه،26 - 29 اکتبر 2016 در مرکز نمایشگاهی IEC شهر کی یف و در فضایی به مساحت 4 هزار مترمربع برگزار می شود.همزمان با این نمایشگاه چهار نمایشگاه نفت و گاز، صنایع بسته بندی، حمل و نقل و دام و طیور 20016 دایر خواهد بود و فرصت ها را در معرفی ظرفیت های البرز و شناخت بازار هدف دو چندان می سازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار