سلام آباد - ایرنا -مراسم 'هفته دفاع مقدس' با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران، وابسته نظامی کشورمان در پاکستان، جمع زیادی از مقام های عالی دولتی، فرماندهان نیروهای دریایی، زمینی و هوایی پاکستان، سفرا و وابسته های نظامی کشورهای مختلف مقیم اسلام آباد، برای نخستین بار از زمان دوران دفاع مقدس، در پایتخت پاکستان برگزار شد.
کد خبر: ۳۰۰۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳ 23 September 2016
در این مراسم ناصرخان جنجوعه مشاور امنیت ملی دولت پاکستان به عنوان عالی ترین نماینده دولت و نیز دریادار سهیل مسعود از فرمانده های نیروی دریایی پاکستان به عنوان نماینده عالی نیروهای نظامی این کشور و برخی دیگر از مقام های عالی نیروی دریایی، زمینی و هوایی پاکستان حضور داشتند.
میهمانان حاضر در مراسم فرارسیدن هفته دفاع مقدس و هفته نیروی انتظامی جمهوری اسلامی را به سفیر، وابسته نظامی و نماینده نیروی انتظامی کشورمان در پاکستان تبریک گفتند.
با توجه به در پیش بودن هفته نیروی انتظامی و همزمان شدن آن با هفته دفاع مقدس، مراسم شب گذشته بطور مشترک برگزار شد.
نمایشگاهی از تصاویر مربوط به رشادت ها و دلاوری های دوران مقدس، تصاویری از آخرین دستاوردهای دفاعی-نظامی جمهوری اسلامی ایران، پخش تصاویری از رژه بزرگ روز چهارشنبه 31 شهریور و نمایش تصاویری از موشک های بالستیک و دیگر دستاوردهای نظامی-دفاعی پیشرفته جمهوری اسلامی ایران و تصاویری حاکی از توانمندی های نیروی انتظامی، به عنوان گوشه از توانمندی ها و اقتدار ایران زمین، در حاشیه این مراسم به نمایش گذاشته شد.
میهمانان شرکت کننده در مراسم با دیدن تصاویر و فیلم قدرت نمایی ایران و موشک های غول پیکر، محو تماشای آن بودند و از روی کنجاوی، تعجب و علاقمندی، از ایرانیان حاضر در مراسم درباره ویژگی های این موشک ها و میزان بُرد آن سوال می کردند که اینکه آیا این موشک ها می تواند درصورت نیاز، قلب تل آویو را هدف بگیرد.
مهدی هنردوست سفیر جمهوری اسلام طی سخنرانی در جمع مهمانان حاضر در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: امروز سی و ششمین سالروز هفته دفاع مقدس را در شرایطی جشن می گیریم که جمهوری اسلامی ایران به لطفا رشادت ها، دلاوری و هوشیاری نیروهای مسلح خود، امن ترین کشور منطقه است.
هنردوست گفت: نیروهای مسلح کشور به رهبری امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی توانستند تجاوز دشمن علیه کشور را دردوران دفاع مقدس دفع کنند تا امروز نیز اجازه کوچک ترین تهدید و تعرض به خاک مقدس ایران زمین را نداده اند.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران امن ترین و با ثبات ترین کشور در منطقه است. ما برای دفاع از مرز و بوم خود فداکاری ها و اقدامات فراموش نشدنی را در تاریخ به ثبت رسانده ایم.
سفیر ایران گفت: ملت ایران پاسخ دندان شکنی به متجاوزان دادند، عناصری که با حمایت های مستقیم مالی تسلیحاتی برخی کشورها برخوردار بوده و حتی با بمب های شیمیایی دست به جنایت های غیرانسانی علیه مردم ایران زدند.
وی گفت: دشمن خسارات های فراوانی به کشور ما وارد کرد اما ملت ایران هرگز روحیه خود را برای دفاع از سرزمین خود و پیشرفت کشور نباخت با وجود هشت سال جنگ تمام عیار، امروز به پیشرفت های شگرفی در عرصه های گوناگون علمی، فناوری، دفاعی و نظامی دست یافته است.
هنردوست تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ خطری برای کشورهای همسایه و منطقه نیست و قابلیت های نظامی ما نیز فقط با هدف دفاع از وطن و آمادگی در برابر تهاجم دشمنان است.
وی افزود: ایران معتقد به همزیستی مسالمت آمیز با همسایگان، وحدت و همکاری با کشورهای منطقه دارد.
هنردوست همچنین توانمندی های نیروی انتظامی جمهوری اسلامی را در کنترل و نظارت دقیق مرزها و تامین امنیت داخلی کشور مورد تاکید قرار داد
با توجه به اینکه همه ساله مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران (29 فروردین) در پاکستان برگزار می شد، امسال برای نخستین بار بود که هفته دفاع مقدس در پاکستان برگزار می شد و با استقبال پرشور میهمانان مواجه شد.
در این مراسم کیک سالروز دفاع مقدس توسط سفیر جمهوری اسلامی ایران، وابسته نظامی کشورمان در اسلام آباد، ناصرخان جنجوعه مشاور امنیت ملی دولت پاکستان و دریادار سهیل مسعود از فرماندهان عالی نیروی دریایی پاکستان برش خورد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار