رئیس سازمان حج و زیارت در بابلسر خبر داد
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به استقبال مردم پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 2 میلیون نفر زائر از ایران در حماسه اربعین حسینی حضور پیدا کنند.
کد خبر: ۳۰۰۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵ 23 September 2016
سعید اوحدی در مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد شهید حادثه منا شهید ایمانعلی مسیبی در مسجدجامع روستای اجاکسر شهرستان بابلسر اظهار کرد: فاجعه منا یکی از بی‌سابقه‌ترین فاجعه‌های جهان اسلام بود که این فاجعه ناشی از بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی مجموعه حکومتی آل سعود بوده است.
 
وی با بیان اینکه 465 نفر از ایران در فاجعه منا به شهادت رسیدند، افزود: به فرموده رهبری فاجعه منا یک امتحان بزرگ الهی بوده است.
 
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه تفکر وهابیت اعتقادی به احترام به متوفی ندارند، گفت: بسیاری از شهدای ما در بدترین شرایط در حادثه منا جان خود را از دست دادند.
 
اوحدی با اشاره در پیش بودن اربعین حسینی، تصریح کرد: خوشبختانه تا این لحظه آمار زائرین مشتاق جهت حضور در این حماسه ماندگار از مرز 200 هزار نفر در سامانه سماح عبور کرده است.
 
وی با بیان اینکه حدود 30 هزار نفر از زائران ثبت نام خود را قطعی کرده‌اند، یادآور شد: براساس هماهنگی که با دولت عراق و نیرو انتظامی و وزارت امور خارجه انجام شده، تمامی زائران باید با ویزا به کشور عراق سفر کنند.
 
رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه مردم ثبت نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند، بیان کرد: با تمهیداتی که ستاد مرکزی اربعین به ریاست وزیر کشور و وزارت کشور اندیشیده، امیدواریم شاهد یک حضور حماسی از مردم کشورمان در این پیاده‌روی اربعین باشیم.
 
اوحدی ادامه داد: سامانه سماح تا 15 صفر باز است و با توجه به هوشمند بودن سامانه اگر زائران بخواهند در روزی که مدنظرشان است مشرف شوند باید نسبت به ثبت نام اقدام کنند و چنانچه در آن روز مرز مورد نظر از ترافیک بالا برخوردار باشد سامانه به صورت هوشمند تاریخ دیگری را اعلام می‌کند.
 
وی اضافه کرد: با توجه به استقبال مردم پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 2 میلیون نفر زائر از ایران در حماسه اربعین حسینی حضور پیدا کنند.
 
رئیس سازمان حج و زیارت در پایان با اشاره به مشکل دانشجویان سرباز جهت ثبت نام برای حضور در مراسم اربعین حسینی گفت: ضوابطی در داخل کشور وجود دارد که باید مطرح و رفع شود و در اولین جلسه ستاد اربعین که هفته آینده برگزار می‌شود این موضوع مطرح و در صورت امکان تسهیلات لازم از سوی ستاد اربعین حسینی برای دانشجویان و سربازان جهت حضور در این حماسه ماندگار فراهم می‌شود.
 
بلاغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار