نماینده معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ناظر آزمون سراسری قرآن و عترت گفت: خلخال از شهرستان های شاخص و پیشروی کشور در زمینه فعالیت های قرآنی است.
کد خبر: ۲۹۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶ 01 May 2015

به گزارش ایرنا، محمد مهدی عصاریان در بازدید از نحوه برگزاری سیزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در خلخال افزود: موسسه نسیم وحی این شهرستان با بیشترین تعداد قرآن آموز و شرکت کنندگان در این آزمون هر سال رتبه برتر فعالیت های قرآنی را در بین شهرستان های کشور به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: در آزمون قرآن و عترت سراسری امسال که به طور همزمان در مناطق مختلف کشور برگزار می شود بیش از50 هزار نفر در 11 رشته قرآنی شرکت کرده اند.

عصاریان گفت: در سال های اخیر با آسیب شناسی و افزایش کیفیت و کمیت دوره های آموزش قرآن سطح محتوایی فعالیت های قرآنی در موسسات قرآنی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویژه موسسه نسیم وحی خلخال رشد چشمگیری داشته و این موسسه برای چندمین سال متوالی موفق به کسب عنوان برتر در بین موسسات قرآنی وابسته به این وزارتخانه در زمینه فعالیت های قرآنی کشور شده است.

وی بیان کرد: با توجه به استقبال بی نظیر مردم منطقه از دوره های آموزشی موسسات قرآنی برای افزایش حمایت های مادی و معنوی و ارتقای سطح اعتبارات این موسسات در سال جاری تلاش خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام سیدعدنان صادقی رییس موسسه قرآن و عترت نسیم وحی خلخال نیز از شرکت یک هزار و 275 نفر در آزمون سراسری قرآنی خبر داد و گفت:

این آزمون در شش حوزه شهری و شش حوزه روستایی برگزارمی شود.

وی با بیان این که آزمون با همکاری آموزش و پرورش خلخال در 12 مدرسه برگزار شد اظهار کرد: 70 درصد از شرکت کنندگان در آزمون خلخال را خواهران و 30 درصد را برادران تشکیل می دهند.

صادقی گفت: از مجموع شرکت کنندگان آزمون سراسری قرآن و عترت 20 درصد در رشته های حفظ قرآن و 80 درصد نیز در رشته مفاهیم قرآن کریم شرکت کرده اند.

شهرستان خلخال در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار