در سالروز قیام هفدهم شهریور صادر شد؛
تابناک: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی به‌مناسبت سالروز قیام خونین هفدهم شهریور و کشتار مردم به دست مأموران شاهنشاهی بیانیه‌ صادر کرد.
کد خبر: ۲۹۲۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳ 07 September 2016

به گزارش تابناک از استان مرکزی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی به مناسبت گرامیداشت سالروز قیام هفدهم شهریور و کشتار مردم به دست مأموران شاهنشاهی بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

سلام بر حماسه‏‌سازان هفدهم شهریور؛ بزرگ‌‏مردانی که عاشقانه شربت شهادت نوشیدند و مشتاقانه به دیدار پروردگارشان شتافتند. درود بر جوانان پاک‏دل که روز خونین کربلای هفدهم شهریور ۵۷ را به روز سقوط کامل رژیم سفاک ستمشاهی تبدیل کردند و به درستی هفدهم شهریور، غریو خونین عاشقان شهادت طاغوت‏‌شکن و تاریخ‏‌ساز شد و به عنوان عامل تسریع‌کننده در روند شکل‌گیری  و پیروزی انقلاب اسلامی  در بهمن ۱۳۵۷ نقش تعیین‌کننده‌ای ایفا کرد .

هفدهم شهریو‌ماه یادآور ایثار و از جان‌گذشتگی شهدایی است که با نثار خون خود، میدان ژاله را میدان تحقق دلاورمردی و رشادت کردند که تا روزگار باقی است نام آنها بر تارک تاریخ این مرز و بوم به عنوان نگهبانان انقلاب اسلامی و پیش‌قراولان فجرآفرین خواهد درخشید.

هفدهم شهریور ۱۳۵۷ فرزندان ملت با یقین و باورمندی به هدفشان در کربلای ژاله در محاصره دشمن قرار گرفتند در میدان ژاله باران سرب و گلوله بود که بر سر میهمانان خدا فرو می‏‌ریخت آنان که از آزمون رمضان پارسا و پاکیزه گذشتند و به شکرانه این نعمت نماز فطر شکر را با هم به جای آوردند مردم پاک‏دلی که در واقعه هفده شهریور جان خویش را سپر بلای انقلاب و اهداف والای آن کردند، مجاهدانی غیور بودند که ایمان در دل‏هایشان راه یافته بود؛ شیر دلانی که نه برای دنیا، بلکه برای وعده‌‏های الهی به پا خاستند و مقابل رژِيم ستمشاهی ایستادند.

سی‌وهفت سال قبل، در چنین روزهایی، مردم کشور ما در گیرودار چند راهپیمایی بزرگ بر ضد حکومت ستمشاهی و دیکتاتوری پهلوی بودند که در نهایت حادثه خونین قیام هفدهم شهریور در میدان ژاله سابق تهران به دست سربازان دژخیمان ارتش رژیم خودکامه پهلوی رخ داد و ژاله قلب سرزمین یک‏پارچه قیام ایران که شعله‏‌های آتش انقلاب از آن زبانه می‏‌کشید، با خون پاک و مطهر شاهدان شهید، بنام میدان شهدا نام گرفت .

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین هفدهم شهریور ۵۷، زنده نگه داشتن خاطرات افتخارآمیز آن دوران را بیمه کننده انقلاب اسلامی و ضامن حیات و بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و استقلال و آزادی دانسته و از همه آحاد ملت شریف و قدرشناس و نهادهای فرهنگی استان می‌خواهد تا با پاسداشت این وقایع و حوادث حماسه ساز در تثبیت و بقای نظام اسلامی و انتقال پیام و ارزش‌های والای آن به جامعه به خصوص نسل جوان کوشا باشند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار