تماشاخانه‌های تهران میزبان چند اثر تازه نمایشی می‌شوند. در ایرانشهر سه اثر، در تئاتر شهر نیز سه اثر و در تماشاخانه پالیز نیز دو اثر از رضا ثروتی روی صحنه می‌روند.
کد خبر: ۲۸۹۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹ 03 September 2016
هفته پیش‌رو، هفته پر نمایشی برای فضای تئاتری کشور است. با نزدیک شدن به محرم، ماراتون نمایشهایی که دیگر توانایی اجرا در دو ماه محرم و صفر را ندارند، آغاز شده است.

ترافیک ایرانشهر

در تماشاخانه ایرانشهر این هفته سه نمایش تازه تجربه‌های نخستین خود را خواهند داشت. «زنانی که به بزها خیره شدند» به کارگردانی و نویسندگی ایوب آقاخانی و بازی بهاره رهنما و نگار فروزنده در کنار آقای نویسنده از سه‌شنبه 16 شهریور 1395 کلید می‌خورد. این نمایش هر روز رأس ساعت 20:30 در سالن ناظرزاده کرمانی روی صحنه می‌رود.

در آن سوی سالن ناظرزاده، «جاودانگی» نیما دهقان با بازی فرزین صابونى روی صحنه می‌رود. این نمایش یکشنبه 14 شهریور 1395 رأس ساعت 21 افتتاح می‌شود.

پارسا پیروزفر، بازیگر گزیده‌کار سینما و البته کارگردان موفق تئاتر پس از تجربه‌های موفق پیشینش در ایرانشهر با نمایش «ماتریوشکا» بازگشته است. این نمایش که نوشته خود اوست دوشنبه 15 شهریور 1395 روی صحنه می‌رود. 18:30 ساعتی است که برای این نمایش در جدول اجراهای ایرانشهر تعین شده است.

برگزیده جشنواره موندا در دا

.نمایش «اُموفاجیا» که توانست در اولین دوره از جشنواره مونولوگ موندا عنوان اثر برگزیده هیئت داوران را کسب کند، از 23 شهریورماه هر شب ساعت 18:30 در تماشاخانه دا اجرا خواهد شد.

«اُموفاجیا» در اولین دوره از جشنواره مونولوگ موندا که با همکاری خانه نمایش دا و مرکز هنرهای نمایشی از 17 الی 27 فروردین 95 برگزار شد، توانست در کنار کسب عنوان اثر برگزیده هیئت داوران، رتبه نخست کارگردانی را هم برای نویسنده، طراح و کارگردان خود؛ عرفان خلاقی به همراه آورد.

عرفان خلاقی، سرپرست گروه رخداد که پیش از این نمایش «بی‌چگونگی» را مرداد و شهریورماه 94 در مکتب تهران روی صحنه برده بود توانست با «اُموفاجیا» علاوه بر کسب رتبه نخست کارگردانی، نامزدی بهترین بازیگری زن را نیز برای تنها بازیگر این اثر؛ سمن مهدوی به دست آورد.

عوامل مونولوگ «اُموفاجیا» عبارتند از: نویسنده، طراح و کارگردان: عرفان خلاقی، بازیگر: سمن مهدوی، موسیقی: هومن قویدل و مجتبی تقوایی، دستیار کارگردان: مرتضی محمدی، طراح گریم: بهناز باقری، ساخت ویدئو: اردلان عباسی، طراح پوستر: سعید رضوانی و مشاور رسانه‌ای: نرگس کیانی.

این نمایش از 23 شهریورماه هر شب ساعت 18:30 در تماشاخانه دا واقع در میدان فاطمی، ابتدای خیابان گمنام، خیابان جهان‌مهر، پلاک ٢٦ روی صحنه خواهد رفت.

بازگشت رهبانی با «اگر»

اجرای نمایش « اگر...» به نویسندگی و کارگردانی وحید رهبانی جمعه شب 12 شهریور ماه با حضور عوامل سریال تلویزیونی «خانه ما» در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر آغاز شد.

مسعود کرامتی کارگردان سریال «خانه ما» که سال ها پیش از رسانه ملی پخش می‌شد در آیین افتتاحیه نمایش « اگر...» گفت: خیلی خوشحالم که دوباره اینجا حضور پیدا کردم و می‌توانم وحید رهبانی را ببینم. او یکی از بازیگران سریال ماندگار «خانه ما» بود که سالها پیش برای حضور در این سریال تست بازیگری داد و بعد از پذیرش توانست ایفاگر یکی از نقشهای اصلی سریال باشد. به هر صورت من امروز واقعاً افتخار می‌کنم که با او دوست هستم و در تالاری حضور پیدا کردم که نمایشی به کارگردانی و بازی وی اجرای خود را آغاز می کند.

شیرین یزدان‌بخش، بهناز جعفری، مانی نوری، ماریا حاجیها از جمله هنرمندانی بودند که در اولین اجرای نمایش « اگر...» در تالار چهارسو حضور پیدا کردند.

نمایش « اگر...» به نویسندگی و کارگردانی وحید رهبانی و بازی سارا بهرامی و وحید رهبانی هر روز غیر از شنبه ها ساعت 18:30 و 20:30 در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه‌مندان تئاتر است.

رضا ثروتی در پالیز

رضا ثروتی با دو اثر سابقش به تماشاخانه پالیز می‌رود. برای کسانی که دو نمایش «مکبث» و «عجایب المخلوقات» را ندیده‌اند، این روزها فرصت خوبی است که یک جا این دو اثر نمایشی را تماشا کنند. 

علی باقری، بهرام تیغ نورد، نواب ثریا، بیژن سراجی، مهشاد مخبری، آذین نظری، فرزین نوبرانی و نوید هدایت پور بازیگران نمایش «عجایب المخلوقات»اند که از 14 شهریور،‌ رأس ساعت 21:15 روی صحنه می‌روند.

نواب ثریا، عرفان چوکیده، علی خسروجردی، بهنام دارابی، پویا رادی و مهدی محمدی نیز بازیگران «مکبث» هستند که کارشان را ساعت 19:15 آغاز می‌کنند.

هر دو اثر رضا ثروتی تا امروز تا 16 مهرماه روی صحنه خواهند بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار