مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت که صاحبان 200 هزار ویلا در استان افراد غیر بومی هستند .
کد خبر: ۲۸۸۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 31 August 2016
به گزارش تابناک مازندران، دلاور بزرگ نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : فاصله کم مازندران با پایتخت کشور سبب شده تا افراد غیربومی با خرید زمین و ساخت ویلا ، از این استان به عنوان خانه دومشان استفاده کنند.
 
وی ادامه داد : صاحبان این ویلاها بیشتر در تعطیلات پایان هفته ، تابستان و تعطیلات عید نوروز به منظور بهره مندی از داشته های طبیعی مازندران از جمله دریا و جنگل در این اماکن اقامت می کنند .
 
** تعرض به مناطق بکر
مدیرکل میراث فرهنگی با اشاره به ساخت و ساز ویلاها در استان ، گفت : این ساخت و سازها در دل نقاط بکر جنگلی و یا سواحل دریا بر چهره و منظر طبیعی خدشه وارد می کند .
وی افزود : البته در سال های اخیر اقدامات خوبی برای مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در مازندران صورت گرفته است و به نوعی از این مساله جلوگیری شد .
بزرگ نیا همچنین به وجود مشکلات در حاشیه و حریم بناهای تاریخی بافت شهرهای مازندران اشاره کرد و گفت که با حضور کارشناسان میراث فرهنگی در این کمیسیون از بسیاری مسائل ساخت و سازهای خطر آفرین برای این بناها جلوگیری می شود .
وی افزود : با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز مشاوران این بنیاد طرح های هادی روستایی با شرح ارائه خدمات گردشگری را اجرا می کنند .
 
مدیر کل میراث فرهنگی مازندران افزود : با ورود کارشناسی به روند ساخت و سازها در مناطق تاریخی و باستانی شهرها و روستاها می توان در حفظ و صیانت از آنها اقدام کرد .
مازندران برخودار از بیش از 2 هزار اثر تاریخی ، جنگل و سواحل دریا ، سالانه میزبان 30 میلیون مسافر است .  
 
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار