نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس؛
درحال حاضر بسیاری از بخش های این صنعت هنوز در دستان بخش دولتی بوده که خود این علاوه بر بی توجهی به نوسازی بخش های مختلف آن به ناکارآمد شدنش منجر شده است.
کد خبر: ۲۸۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶ 28 April 2015
سیدهادی حسینی با انتقاد از بی توجهی به صنعت نساجی به عنوان بازوی بهبود وضعیت اقتصاد کشور و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی، گفت: متاسفانه دولت به جای واگذاری کامل  صنعت نساجی به بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برای آن،تاکنون تیشه به ریشه آن زده است.
 به گزارش تابناک نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه توسعه صنعت نساجی کشور به عنوان راهکاری برای ممانعت از خروج ارز از کشور؛نیازمند حمایت جدی دولت است، افزود: خوراک و پوشاک به عنوان اصلی ترین نیازها در هر جامعه ای بوده که در کشور ما با اجازه ورود نابه هنگام مایحتاج  به کشور؛اجازه تجلی توانمندی ها در رفع این مایحتاج سلب می شود.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر ضرورت واگذاری صنعت نساجی به طور کامل به بخش خصوصی، تصریح کرد: درحال حاضر بسیاری از بخش های این صنعت هنوز در دستان بخش دولتی بوده که خود این علاوه بر بی توجهی به نوسازی بخش های مختلف آن به ناکارآمد شدنش منجر شده است.
وی با یادآوری موفقیت های حاصل شده از سوی صنعت نساجی درطی سال های گذشته، گفت: درصورت توجه کافی، این صنعت به تنهایی قادر به اداره اقتصاد کشور است؛ اما متاسفانه به علت سرمایه گذاری کمی که در این حوزه صورت می گیرد تاکنون نتوانسته در جایگاه خود به خوبی ایفای نقش کند.

 توسعه صنعت نساجی و دور شدن از اقتصاد تک محصولی

حسینی با تاکید بر اینکه توسعه صنعت نساجی به دورشدن اقتصاد کشور از تک محصولی و همچنین رشد آمار اشتغال منجر خواهد شد؛ تصریح کرد:صنعت نساجی ما درصورت توجه کافی می تواند حرف اول را در دنیا بزند و به بهبود وضعیت اقتصاد کشور کمک کند.

صنعت نساجی در گیرودار بخش خصولتی به سوی نابودی می رود

 وی با بیان اینکه صنعت نساجی در گیرودار بخش خصولتی گرفتار شده و با واردات بی رویه به نابودی می رود، ادامه داد: اولین گام برای توجه به ظرفیت های صنعت نساجی کشور تزریق منابع مالی کافی، نوسازی بخش های مختلف و همچنین ورود تولیدات این حوزه به بازارهای رقابتی است.

 این نماینده مردم در مجلس نهم، یکی از علل پسرفت صنعت نساجی را واردات پوشاک بدون توجه به تولیدات ملی خواند و گفت: برای رشد این صنعت باید ابتدا درب های ورود کالا از کشورهای خارجی همانند "هند" را برای رونق محصولات داخلی را بست.

 عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: موضوع بهبود وضعیت صنعت نساجی کشور بارها در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح شده و امید است با همکاری دولت و مجلس به راهکاری جامع برای توسعه این صنعت دست یابیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار