دبیر اول کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی به ضرورت تعیین برش استانی از تسهیلات صندوق توسعه ملی به ویژه برای استان‌های کم برخوردار تأکید کرد.
کد خبر: ۲۸۱۵۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲ 20 August 2016
به گزارش تابناک اردبیل به نقل از مهر، محمد فیضی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل متذکر شد: تعیین سهم از این تسهیلات در برنامه ششم می‌تواند در پیشبرد برنامه‌های توسعه این استان‌ها مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه از پتانسیل‌های استان اردبیل کشاورزی است و پنج درصد از اراضی کشاورزی کشور در این استان واقع شده است، اضافه کرد: استان‌هایی که قابلیت اردبیل را ندارند به دلیل حمایت‌ها پیشتازتر هستند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هر چند برخی استان‌ها با محدودیت منابع آبی مواجه هستند اما در خود اردبیل کمبود منابع موجب شده حتی منابع آبی موجود به درستی مدیریت نشود.

فیضی قابلیت دیگر استان را گردشگری دانست و تأکید کرد: به عنوان مثال شهرهایی مانند سرعین و مشگین شهر می‌بایست در برنامه‌های جامع توسعه موردتوجه قرار گیرند و صرفاً متعلق به استان اردبیل قلمداد نشوند.

وی افزود: در شهر سرعین که جمعیت پنج‌هزارنفری ساکن است نزدیک به ۳۰ هزار نفر مسافر حضور می‌یابد و متأسفانه نگاه بخشی موجب شده در توسعه این مناطق غفلت شود.

دبیر اول کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالبه مردم اردبیل در تکمیل خط ریلی این استان ادامه داد: متأسفانه وزارت راه و شهرسازی حتی یک قدم در این راه برنداشته است.

فیضی متذکر شد: در خصوص راه‌آهن ما در مقابل مردم شرمنده‌ایم و هر چند این پروژه از تعهدات سفر است اما نسبت به تکمیل اقدامی صورت نمی‌گیرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار