در هفته دولت صورت می‌گیرد
رییس محیط زیست اسلامشهر از افتتاح کشتارگاه فجر به عنوان بزرگترین و مجهزترین کشتارگاه دام استان تهران در هفته دولت خبر داد.
کد خبر: ۲۷۶۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰ 13 August 2016
رضا شایسته گفت: در حال حاضر دو کشتارگاه مرغ و یک کشتارگاه دام در شهرستان اسلامشهر مشغول به فعالیت هستند و قرار است کشتارگاه فجر به عنوان بزرگترین و مجهزترین کشتارگاه دام استان تهران در هفته دولت در شهرستان اسلامشهر افتتاح شود.

وی ادامه داد: شهرستان اسلامشهر با نزدیک به 700 هزار نفر جمعیت از شهرستان‌های پرجمعیت کشور بوده و معضلات زیست‌محیطی بیشتری هم دارد و رفع معضلات زیست‌محیطی اعم از آلودگی هوا، ریزگردها، تخریب فضای سبز و... تلاش و کوشش همه دستگاه‌ها و سازمان‌های محیط زیستی را می‌طلبد.

رییس محیط زیست اسلامشهر با اشاره به فاضلاب شهری گفت: بحث فاضلاب شهرستان اسلامشهر یکی از مهم‌ترین معضلات زیست‌محیطی این شهرستان است و برای رفع آن با توجه به بحران‌های خشکسالی و زیست‌محیطی چاره‌ای جز استفاده از خروجی فاضلاب برای آبیاری فضای سبز و استفاده مجدد از فاضلاب در چرخه تولید نداریم.

شایسته بیان کرد: اداره محیط زیست برای رفع مشکلات فاضلاب، نظارت دقیق و کاملی بر واحدهای صنعتی دارد و اکثر واحدهای صنعتی این شهرستان سیستم تصفیه فاضلاب دارند و خروجی آنها به صورت آنلاین چک می‌شود.

وی درباره وضعیت پسماند شهرستان اسلامشهر نیز با اشاره به اینکه پسماند طلای کثیف و زباله ارزشمند است، گفت: قانون تعیین کرده که تا پایان سال سوم برنامه پنجم توسعه، شهرها از روش‌های نوین دفع پسماند استفاده کنند، ولی در شهرستان اسلامشهر هنوز طرح جامع مدیریت پسماند توسط شورای شهر تصویب نشده است.

رییس محیط زیست اسلامشهر با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در بحث نخاله‌های ساختمانی بهترین گزینه این است که از زباله‌سوزها استفاده کنیم و از آن تولید انرژی داشته باشیم.

شایسته با اشاره به آلودگی هوای اسلامشهر گفت: 80 درصد آلودگی هوا به عوامل متحرک مانند خودروها بستگی دارد و همچنین در بحث خودروها، وزارت نفت باید بر کیفیت سوخت و وزارت صنایع بر استاندارد خودروها نظارت داشته باشند و تنها اهرم محیط زیست برای آلودگی خودروها بحث معاینه فنی است.

رییس محیط زیست اسلامشهر با اشاره به 5 ساله بودن معاینه فنی خودروها تصریح کرد: امیدواریم در مجلس جدید بحث تقلیل معاینه فنی خودروها بررسی شود و خواهش ما از پلیس راهور این است که کوچک‌ترین اغماضی نسبت به خودروهای فاقد برگه معاینه فنی نداشته باشند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار