دانستنی‌ها
چاي ايرانی و چای شمال به‌دليل نداشتن سموم شيميايی مرغوب‌ترين چای دنيا است.
کد خبر: ۲۷۴۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ 08 August 2016
به گزارش تابناک مازندران، كارشناس مسئول واحد نظارت بر مواد غذايي شبكه بهداشت رامسر گفت: چاي ايراني و چاي شمال به‌دليل نداشتن سموم شيميايي مرغوب‌ترين چاي دنيا است.
 
افلاطون پورعلي ظهر امروز در جلسه حل و فصل مشكلات مربوط به مجوزهاي بهداشتي توليد و بسته‌بندي چاي در مديريت شبكه بهداشت و درمان رامسر افزود: در شهرستان رامسر پنج كارخانه چاي وجود دارد كه با تخريب كارخانه صفاچاي به دليل توسعه شهرستان، اين تعداد به چهار كارخانه رسيده است كه اين ميزان، نياز ضروري به‌كارگيري مسئول فني و پروانه ساخت و تجهيزات آزمايشگاهي دارند.
 
پورعلي تصريح كرد: چاي بايد در سبد حمايتي قرار گرفته و از چايكاران حمايت كرد.
 
كارشناس مسئول واحد نظارت بر مواد غذايي شبكه بهداشت رامسر با تاكيد بر ضروري بودن آموزش چايكاران اظهار داشت: چايكاران به ويژه در فصل زمستان به‌دليل مناسب بودن فرصت براي آموزش بايد در باره برداشت بهتر و افزايش كيفيت چاي آموزش‌هاي لازم را درباره هرس و حمل چاي كه ضربات مكانيكي كمتري را در پي داشته باشد، دريافت كنند.
 
مدير شبكه بهداشت و درمان رامسر نيز در اين نشست گفت: شبكه بهداشت و درمان در راستاي وظيفه ذاتي خود مطابق ماده هفت قانون مواد خوردني، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي بايد در مورد واحدهاي توليدي كه بدون مجوزهاي بهداشتي فعاليت مي‌كنند، اقدامات قانوني به عمل آورد.
ابراهيم ناظريان ادامه داد: براي جلوگيري از پيامدهاي احتمالي و ضرر و زيان باغداران چاي شهرستان ناشي از تعطيلي كارخانجات بدون مجوز و حل و فصل اين مشكلات اين جلسه تشكيل شد تا بتوانيم در سايه همكاري و تعامل به اهداف خود در راستاي بهداشت دست يابيم.
 
اردلان بالابندي رئيس اداره چاي شهرستان رامسر نيز در اين جلسه با اشاره به تجربه‌هاي چند ساله و مسئوليت‌ها و سفرهايي كه به كشورهاي توليد كننده چاي مانند هند و سريلانكا داشت، درباره مشكلات صنعتي چاي از قبيل روش نادرست برداشت و حمل و نقل چاي، مشكل اكسيداسيون چاي حين حمل و نقل آن و توليد و نگهداري نامناسب چاي خشك و به‌ويژه لزوم رعايت قوانين بهداشتي مطالبي را عنوان داشت و گفت: چاي شمال كيفيت بسيار مرغوبي دارد كه اين كيفيت حاصل عدم استفاده از سموم شيميايي و استفاده از كود شيميايي در مزارع است.
وي خواستار حمايت از باغداران و چايكاران شد.
 
در اين جلسه چند نفر از مديران عامل كارخانه‌‌هاي چاي مشكلات خود در باره دپوي چاي توليدي سال‌هاي گذشته در انبار، عدم توان فروش آنها در نتيجه عدم توان پرداخت بدي‌هاي بانكي مطالبي را عنوان داشتند و از آينده ناروشن صنعت چاي ابراز نگراني كردند.


اتاق خبر 24
برچسب ها: چای
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار