کد خبر: ۲۶۱۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸ 17 July 2016
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: باید قبل از ورود به موضوع همکاری بانک مرکزی با سازمان FATF همه جوانب آن سنجیده و مصوبه مجلس در موعد امضای قرارداد لحاظ شود تا برای کشور دردسرساز نشود.

عبدالله رضیان با بیان اینکه هیچ‌گونه اطلاعاتی نباید در قالب سیستم بانکی به کشورهای دیگر ارائه شود، اظهار کرد: قبل از اجرای مفاد قرارداد FATF باید آن را به‌درستی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار داد.

وی افزود: اگر این کار بدون تحقیق و در نظر گرفتن منافع ملی کشور انجام شود ممکن است لطمات جبران‌ناپذیری برای ایران به بار آورد.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس تصریح کرد: ایران با سکانداری رهبر کبیر خود بعد از پیروزی انقلاب حامی جدی کشورهایی همچون فلسطین و لبنان است و این حمایت به سازمان‌های حزب‌الله و حماس از منظر استکبار و غرب کمک به تروریسم است.

رضیان بیان کرد: کشورهایی که ایران را جزو کشورهای تروریستی می‌دانند یقیناً با دست‌یابی به سیستم اطلاعاتی کشور می‌توانند تحریم‌هایی جدید برای کشور طراحی کنند.

این مسؤول ادامه داد: اتحادیه بین‌المللی پول‌شویی یا FATF با هدف مبارزه با پول‌شویی تشکیل شده و هدف اصلی این اتحادیه، مبارزه با فعالیت‌های غیرقانونی است که در بخش اقتصادی کشورها مؤثر است.

رضیان تصریح کرد: همکاری بانک مرکزی ایران با این اتحادیه باید در صحن علنی مجلس بررسی و پالایش شود چرا که این مرجع مالی به تک‌تک حساب‌های شخصی افراد دسترسی دارد و ممکن است این اطلاعات درز پیدا کند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در پایان گفت: باید قبل از ورود به این قرارداد، همه جوانب آن سنجیده و مصوبه مجلس در موعد امضای قرارداد لحاظ شود تا ‌برای کشور دردسرساز نشود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار