استاندار مازندران مطرح کرد:
در حالیکه به جهت شرایط خاص مازندران در عرصه کشاورزی و تولید محصولات غذایی، فارغ التحصیلان این رشته ها در جهت افزایش بهره وری باید بیشتر به کار گیری شوند اما متاسفانه به دلیل نبود برنامه ریزی و عدم مدیریت لازم بیشترین آمار بیکاری...
کد خبر: ۲۵۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۴ 21 April 2015
در حالیکه به جهت شرایط خاص مازندران در عرصه کشاورزی و تولید محصولات غذایی، فارغ التحصیلان این رشته ها در جهت افزایش بهره وری باید بیشتر به کار گیری شوند اما متاسفانه به دلیل نبود برنامه ریزی و عدم مدیریت لازم بیشترین آمار بیکاری در میان فارغ التحصیلان کشاورزی و رشته های مرتبط دیده می شوند.
به گزارش تابناک بیکاری جوانان تحصیل کرده و علی الخصوص فارغ التحصیلان کشاورزی این روزها آن قدر در استان به یک دغدغه جدی تبدیل شده که ربیع فلاح استاندار مازندران در جلسه شورای اداری شهرستان ساری گفت: با وجود این که فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی بیشترین آمار بیکاران مازندران را تشکیل می دهند ولی میانگین تولید محصولات کشاورزی و باغی استان کمتر از یک سوم تولید در کشاورزی پیشرفته است.
وی افزود : در صورت به کارگیری این نیروها و علمی کردن فعالیت های بخش کشاورزی می توان تولید برنج را از شش تن در هر هکتار در حال حاضر به 13 تن و تولید مرکبات را هم از 19 تن در هر هکتار به 80 تن افزایش داد .

استاندار مازندران گفت : جهاد کشاورزی باید با به کار گیری فارغ التحصیلان بیکار کشاورزی بهره وری تولیدات محصولات کشاورزی را افزایش دهد و دولت هم تسهیلات و حمایت های لازم را انجام می دهد.
آمار دانش آموختگان بیکار رشته های کشاورزی در استان مازندران به استناد گزارش های مراجع رسمی بیش از 13 هزار و 500 نفر است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار